Keuze instrument voor spelen in band

G

Guest

Guest
Hoi, ik ga binnenkort in een band spelen en heb altijd piano gespeeld, maarja een piano op je rug meeslepen werkt niet echt, dus ik moet een keyboard/synthesizer aanschaffen. Het liefst wil ik een gebruikt apparaat. Mag niet te groot zijn, hoeft niet met superveel instrumenten ofzo, maar wel solide. Iemand nog tips, want tests van instrumenten zijn erg moeilijk te vinden op internet. Ik neem aan dat er iets van een XLR of Jack aansluiting op moet zitten om e.e.a. aan de versterker aan te sluiten...

Thanks!

Fokko

XLR-aansluitingen op een synth zal je niet zo gauw vinden maar da's niet echt nodig. Je sluit je synth waarschijnlijk niet rechtstreeks aan op de versterker maar op een mengpaneel waarop de overige leden ook hun gitaar, microfoon e.d. op aansluiten. Voor synths gebruik je dan de lijningangen op het mengpaneel.

Voor testen van instrumenten (maar ook andere studio-apparaten) moet je maar eens surfen naar www.sonicstate.com of www.harmony-central.com of www.sospubs.co.uk. Daar vind je alvast reviews over de meest uiteenlopende toestellen. Let wel ff op, niet alle reviews zijn 'objectief', meerdere reviews lezen dus. En natuurlijk vind je ook op dit forum al heel wat info over een boel synths uiteraard, gebruik maar eens de zoekfunctie.

Wist je dat er heel wat goeie digitale stage piano's bestaan? OK, die wegen vaak nog wel wat meer dan een gemiddelde synth maar 't is toch al wat draagbaarder dan een echt akoestische natuurlijk ;)

Je zegt zelf dat je het instrument niet veel verschillende klanken moet hebben, misschien eens kijken naar een Nord Electro, maar of die al makkelijk op de okkaziemarkt te vinden is weet ik niet echt. Een bepaald toestel kan ik je niet aanraden, er zijn er ook zoveel. Maar op basis van je reeds vertelde denk ik dat je op zoek bent naar een digitale piano die draagbaar is. (bv Yamaha P120 of zo) En daar heb je wel wat keuze in.

Maar misschien helpt het als je wat meer info geeft over welke features je zoekt, is een gewogen klavier belangrijk enz.

Enne, welkom op het forum natuurlijk :biertje:

Back