laptop interface

nikkelen

Nieuwkomer
hallo allemaal

onlangs een laptop gekocht waarmee ik mn sets mee kan opnemen via mn mengpaneel
ik ben op zoek naar een -ik denk- USB interface ?

ik zag een creative audio soundblaster connect... heeft iemand ervaring hiermee ? is te koop voor 4 tientjes dus ik vraag me af of het wat is.

of heeft iemand een alternatief ?

alvast bedankt

vg niels

Welkom!

Welkom!

Hey,

Welkom op het synthforum!!
heb je al een zoekfunctie geprobeerd? Je vindt er massa's mee!
maar toch, hier is een populaire thread, staat het meeste wel in vermeld.
Geen zorgen, men zal spoedig verder op je vraag ingaan...
Al dacht ik dat een Creative soundblaster eerder een soort van gamerscard was, wat meer gefocust op het mooie hifi/surround, minder naar het neutrale producing/mixing...maar ik kan verkeerd zitten.
Anyway, SF weet zeker raad:peukie:.

edit: nu ik het nog eens teruglees: misschien is je aan te raden (als je budget een groot punt is) om een simpelere USBinterface te kiezen, met wat minder opties, 2in en 2out ofzo.

En bedenk alles eens over voor je begint hé, succes!

laptop usb interface

laptop usb interface

Hey,

Welkom op het synthforum!!
heb je al een zoekfunctie geprobeerd? Je vindt er massa's mee!
maar toch, hier is een populaire thread, staat het meeste wel in vermeld.
Geen zorgen, men zal spoedig verder op je vraag ingaan...
Al dacht ik dat een Creative soundblaster eerder een soort van gamerscard was, wat meer gefocust op het mooie hifi/surround, minder naar het neutrale producing/mixing...maar ik kan verkeerd zitten.
Anyway, SF weet zeker raad:peukie:.

edit: nu ik het nog eens teruglees: misschien is je aan te raden (als je budget een groot punt is) om een simpelere USBinterface te kiezen, met wat minder opties, 2in en 2out ofzo.

En bedenk alles eens over voor je begint hé, succes!

bedankt voor je reaktie.

budget is geen probleem, 200 euro is prima.
ik ga t forum eens uitpluizen
en als iemand wat aan kan raden dan hoor ik t graag
bedankt !

gr niels

Voor 200 EUR heb je al een goede start ... hangt er wat vanaf wat je wil doen. Als je een gitarist bent is misschien een van de Line 6 interfaces interessant (goede Line 6 Pod stuff en micro/line ingang). Kijk ook even naar de MIDI interfaces naast de line/micro ingangen en naar de bijgeleverde software. Veel interfaces geven een - weliswaar beperkte - versie van de grote sequencers (Cubase, Sonar, ...) waar je gelijk mee aan de slag kan.
Ik ben persoonlijk nog altijd best tevreden met de kleine Tascam US-144 die nog altijd meedraait naast zijn grotere broer US-1641. Kijk even rond op het forum, noteer wat namen en ga even uitpluizen bij de lokale muziekzaak. Als je dan nog vragen hebt stel je ze maar weer hier ... Keeps us busy:D

Als je serieus muziek wilt maken met je laptop neem dan géén Soundblaster-achtig spul. Die zijn ontworpen voor entertainment / games / DVD-surround toepassingen etc. Er zijn een hele hoop goede kaarten te vinden die erg geschikt zijn in combinatie met allerlei DAW's zoals cubase, reason etc...

ik heb niet zozeer midi ingangen nodig, zolang ik maar mn set kan opnemen
en met reason kan werken.

ik ben er nog niet uit er is teveel keus !

Dan heb je niet goed genoeg op die site gekeken welke o.a. over audio-interfaces gaat.

De Novation Xiosynth 25 is een hele aantrekkelijke optie:

HW synth
Goede keys
Low-latency audio interface
+ Midi interface

In een keer klaar voor 200 EU.

Back