Medewerking gevraagd voor wetenschappelijk onderzoekje

Medewerking gevraagd voor wetenschappelijk onderzoekje

• Totaal aantal stemmers
    65

Patat Met

TB or not TB
Hallo allemaal,

Ik wil hier een klein wetenschappelijk onderzoekje doen en heb jullie hulp daarbij nodig. Het kost niet veel tijd en je input zal van groot belang zijn voor de wetenschap.
In de bijlage vind je 3 geluidsfragmenten, je hoeft alleen maar aan te geven welke jij het prettigst vind klinken.

Alvast hartelijk bedankt voor je medewerking.

Attachments

• File 1.mp3
    118,6 KB · Bekeken: 101
  • File 2.mp3
    118,6 KB · Bekeken: 120
  • File 3.mp3
    118,6 KB · Bekeken: 109
ik vind het nu al opvallend dat de mp3's allemaal exact even groot zijn ;)

ga wel even testen btw

Gigantisch... Ik zit hier me een koptelefoon op....

Nummer 2 wat mij betreft.

3, vooral het ritme spreekt me aan.

ik zeg 1, maar dat is misschien omdat ik die als eerste gehoord heb. Of ik heb een absoluut gehoor, kan ook. Geen idee.
Ben benieuwd wat je ermee aan het doen bent :)
Zal je ons je bevindingen ook geven?

Edit: nog een keer geluisterd, het lijkt wel alsof er aliasing optreed die bij 2 het mildste is, beetje flanger achtig, dus ga ik voor het gevoel eerder voor 2.

Dus noteer mij voor 2.

Laatst gewijzigd:
Ook hier nr. 2.

Ehh laat me raden, nr1 is bijna A, nr2 is tussen A en G#, en nr3 een G#? en dan gaat het er zeker om wie de voorkeur geeft aan de valse, en wie aan de zuivere :)

Maar ik vind 3. het mooiste, gezien deze een zuivere G# is, en de andere 2 zijn vals.

Laatst gewijzigd:
alledrie vervelend maar ik denk nr. 2 het minst vervelende.

Uhm... Op zich vind ik twee het rustigste, doordat-ie door dat getik minder doordringend is. Maar in plaats daarvan krijg ik een soort staande golf in mijn oren (of hoe je dat ook omschrijft), wat dat ruimschoots compenseert. Drie klinkt mij net wat feller dan één, dus dan wordt het één.

Ik vond 1 het minst irritant en 3 het meest. Ik ben wel benieuwd naar de reden van het onderzoek en de uitslag. Er is wel bekend wat de "irritante" frequentiegebieden zijn (krijtje op het schoolbord, piepschuim, schuiven van het metalen rooster in een oven). Is ook bekend waarom?

Het is zoiezo een verschrikkelijk geluid, maar door die modulatie is het nog irritanter.

Ik vind het alle drie nix, maar als ik moet kiezen wordt het 3, dit heeft vast met dat 432Hz vs 440Hz gedoe te maken waar niet zo lang geleden een topic over was...?

Dat vermoeden had ik ook al...

nee dit is ongetwijfeld de zoektocht naar een nieuw wapen dat bij 'de vijand' hersenverweking veroorzaakt en we worden er nu allemaal aan blootgesteld!!!neeeee!!! :D

uhm...iets teveel complottheorieen gehoord..ik ga voor nr 2

Back