Medewerking gevraagd voor wetenschappelijk onderzoekje

Medewerking gevraagd voor wetenschappelijk onderzoekje

• Totaal aantal stemmers
    65
nee dit is ongetwijfeld de zoektocht naar een nieuw wapen dat bij 'de vijand' hersenverweking veroorzaakt en we worden er nu allemaal aan blootgesteld!!!neeeee!!! :D
Ja waarbij de vijandelijke soldaten allemaal homo's worden en verliefd op elkaar worden zodat ze niet meer schieten...

Jezus seg!
Welke kleur is't mooiste ???
(Dan ga ik er gans m'n schilderij op bazeren...)

Muziek = gevoel, Emotie
Deze test is gevoelloos! Gevaar voor gehoor schade!!

Sorry ze,
Maar : "Ga het wiel uitvinden man"

Ik heb gestemd
Nu ga ik nog gee kritiek leveren op dit onderzoek...
Maar ik sta natuurlijk te popelen dat te gaan doen! :D:D

Ik ben ook erg benieuwd wat je wil onderzoeken.

(heeft het misschien met 440 vs 415 enzo te maken??)

Ik heb gestemd
Nu ga ik nog gee kritiek leveren op dit onderzoek...
Maar ik sta natuurlijk te popelen dat te gaan doen! :D:D

Ik weet ook wel dat deze poll wetenschappelijk niets voorsteld, maar het geeft een aanwijzing in de goede richting.

Ik ben nu al benieuwd naar de uitslag :)
Hoelang gaat het duren voordat de testresultaten bekend worden ?

De geluiden heb ik meerdere keren afgeluisterd, en ik kom tot de conclusie dat ik ze allemaal kut vind.
Ik vind niet 1 geluid fijner dan het ander.
Hoor wel goed verschil tussen de geluiden, maar heb niet een duidelijke afkeer danwel voorkeur voor 1 van de 3.

Ik heb op mn koptelefoon geluisterd.

Veel succes latrsss!

Ik stem op 1. En dit vanwege het pure feit dat ik deze als eerste heb gehoord.
Eigenlijk is dit een onderzoek van niks, want je zult als testpersoon in eerste instantie het meest gewend raken aan file1. File 2 zal logischerwijs overkomen als vals en file3 ook. Mensen met een absoluut gehoor zullen als eerste de 'niet valse file' (er vanuit gaande dat A=440Hz) eruit pikken en die als het prettigst ervaren, maar mensen met een absoluut gehoor zijn zeer schaars.

Het onderzoek zou veel eerlijker zijn als voor ieder testpersoon de files random gehusseld zouden zijn, zodat men automatisch niet als eerste naar file1 luistert. Dan nog loop je het risico dat de testpersonen zullen stemmen op de file die ze als eerste beluisterd hebben.

Nog beter zou zijn als je niet voor zo'n irritant zaag-geluidje had gekozen, maar voor een stukje muziek op verschillende pitches.

Nog beter zou zijn als je verschillende stukjes muziek had afgewisseld met synthetische geluiden op verschilldende pitches.

Al met al wel leuk zo'n onderzoekje, maar de uitslag zegt wat mij betreft niets!

Op het gevaar af dat mijn vermogens om absoluut, danwel relatief te horen ter discussie komen te staan: ik merk alleen een pitch verschil. 'k Heb geen lievelingspitch dus, geen voorkeur voor mij :doei:

waar kan ik mijn prijs ophalen?

Wat een irri geluiden alle drie zo kaal :D

In eerste instantie dacht ik 2, maar na de 2e keer luisteren denk ik toch 1.

Nu, na 3 keer luisteren ga ik toch voor 3.

Er zit een irritante vervelende ondertoon in alle drie, die irriterend is voor m'n gehoor. Op een of andere manier is het het loopen van de waveform die vervelend klinkt. Bij 3 vind ik het 't minst irri.

Zet er anders ff een beat onder :D

je hoeft alleen maar aan te geven welke jij het prettigst vind klinken.
eigenlijk klinkt niks prettig! misschien 1 a 2 oct lager dat het beter zou werken. of voeg een optie 4 "geen van bovenstaande drie" toe.

ik heb niet eens gelezen, wel geluisterd, gestemd op 2, de dunste van de drie. daarna gelezen wat de rest schreef. en nu ben k benieuwd wat je wilt bereiken hiermee, kun je ons hierover inlichten?

Het is idd naar aanleiding van de 432Hz 440Hz thread.

De 1e file is een zaag van 432Hz en zou volgens de "theorie" in harmonie moeten zijn met het universum. Deze zou dus het prettigst moeten klinken.
De andere 2 files zijn dezelfde zaag maar dan steeds 1.82% lager (relatieve verschil tussen 440 en 432) gestemd. Deze zounden dus minder pretig moeten klinken dan de 1e file.

Hier vind je info over hoe ze aan de 432Hz komen.

Nogmaals dit hele gedoe heeft geen/ weinig wetenschappelijke waarde. Maar het "wetenschapelijk" in de thread titel zorgde wel voor een hoop reacties, en dat was de bedoeling.

Bedankt voor de medewerking.

.... Ik kan me voorstellen dat er bij muziek een ander "belevings" gevoel is, wanneer de pitch iets anders is.
Maar wanneer de buurman op 432Hz zijn boormachine in de muur jaagd, dan wil ik hem nog steeds een ram verkopen.
Al is de kosmos er wel mee eens.
Nu vraag ik me af: Heb ik wel eens een "valse" auto voorbij horen komen? Het doppler effect van een sirene buiten beschouwing gelaten. Of een vals fluitende vogel?..........hmmm...... toch eens op letten.

Ik heb dit ook gedaan zodat we eens goed kunnen lachen om die 432Hz theorie.

Quote uit de laatste link:
De reden waarom al deze culturen deze getallen gebruikt hebben in hun kosmologie kan waarschijnlijk gezocht worden in de precessiebeweging, die bij al deze culturen al vanaf de vroege oudheid bekend was.

Deze cyclus duurt 25920 jaren en is verdeeld over de 12 tekens van de zodiak waarbij elk teken 2160 jaar duurt om te doorlopen. Hier komt ook de basis van onze geometrie vandaan waarbij de cirkel in 360 graden is verdeeld. ( 25920 / 72 = 360 ). Het is niet verwonderlijk dat veel van onze wiskunde, wetenschap en spiritualiteit oorspronkelijk gebaseerd is op de observaties en metingen van de sterrenhemel. Hoever is wetenschap en spiritualiteit nu van elkaar verwijderd, net als astronomie en astrologie...

Nog wat meer rekenwerk, als je de precessietijd deelt door 60 minuten: 25920/60 = 432
En als je de precessietijd deelt door 360 graden: 25920/360 = 72 (een octaaf van de noot D)

De gemiddelde hartslag van een mens is 72 (noot D)
De lichtsnelheid is 186.000 miles/sec, het kwadraat van 432. Bovendien is dat precies 1 voet/seconde, en dat geeft weer het belang van de keizerlijke eenheden aan. (In tegenstelling tot de metrische maatvoering die wij hebben).

Bovenstaande gegevens tonen aan dat de grondtoon 432 Hertz de toon is van het universum.
Dat mensen dit echt geloven is voor mij onvoorstelbaar.

Nu ik dat weet stem ik op 1! Lang leve het universum!

Niet helemaal mee eens....
Want,

Ons zonnestelsel bestaat uit 56000 planeten welke een omgangssnelheid van 78.1124 sec/Dm hebben.....
Als we hier het aantal theedoeken bij op tellen, gebruik per vierkanten meter - 16.
In "ruste" zou de verhouding ten opzichte van de wezenlijke buitenkant van de aarde overeenkomen met 56x2.566 (omgevingstemperatuur x druksnelheid bij AF).
Nu komen we op 7.88,45, wat exact overeenkomt met het trillingsgetal van de Boedisdisdistische vorminhoud op de Azoren.
NW=2345.12
Opeenvolgend komen we dan, terwijl de nachtvlinders turen in het raamkozijn, op een desbetreffende waarde welke gedeeld dient te worden door het afgelegde aantal kilometers in de Triatlon van IJmuiden....
(wetenschappelijk de navel van de aarde)
Berekeningswaarde (en reken me maar na)
38.678 - waarde 1,678x5.21~89 = 3 x de helft -b C65
Komen we dus op 440,6 Hertz.....
Precies de waarde welk mijn trommelvlies aangeeft bij onderdompeling....
Dus de Oerschreeuw!!

eens?

robbie

Hahaha....... turende nachtvlinders!:D

Niet helemaal mee eens....
Want,

Ons zonnestelsel bestaat uit 56000 planeten welke een omgangssnelheid van 78.1124 sec/Dm hebben.....
Als we hier het aantal theedoeken bij op tellen, gebruik per vierkanten meter - 16.
In "ruste" zou de verhouding ten opzichte van de wezenlijke buitenkant van de aarde overeenkomen met 56x2.566 (omgevingstemperatuur x druksnelheid bij AF).
Nu komen we op 7.88,45, wat exact overeenkomt met het trillingsgetal van de Boedisdisdistische vorminhoud op de Azoren.
NW=2345.12
Opeenvolgend komen we dan, terwijl de nachtvlinders turen in het raamkozijn, op een desbetreffende waarde welke gedeeld dient te worden door het afgelegde aantal kilometers in de Triatlon van IJmuiden....
(wetenschappelijk de navel van de aarde)
Berekeningswaarde (en reken me maar na)
38.678 - waarde 1,678x5.21~89 = 3 x de helft -b C65
Komen we dus op 440,6 Hertz.....
Precies de waarde welk mijn trommelvlies aangeeft bij onderdompeling....
Dus de Oerschreeuw!!

eens?

robbie

Back