Kromme tenen, kind molesteert mijn speakers!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Kersen-Likeur

Ingeburgerd
Vandaag moest ik met de auto noodgedwongen wat mensen van A naar B brengen. Oud kennis en kinderen. die kinderen zijn welleens eerder bij mij thuis geweest (heel effe) en vinden die witte speakers maar wat interessant. Ik zei nog zo, het zijn erg gevoelige dingen en heel duur. Expliciet niet aankomen, zoiets zei ik nog, ik smeekte ze bijna op mn knieen. Kom er niet aan dan help je me erg mee. Ik ben altijd heel geduldig en aardig (watje). Afijn, vandaag moest die kennis noodgedwingen even bij mij thuis bellen. Geen punt. Ik zag dat ik de deur naar de kleine studio/slaapkamer niet dicht had gedaan (dacht er nog zo aan) en voor ik het wist vanuit mij ooghoek via de tv. Zag ik die kleine etter met 4 vingers aan de rand van die dure speaker en met zijn dikke gore duim KNIJPEN!!!! in die witte woofer!
Ik had het niet meer. De speaker stond ook nogeens aan en ik hoorde dat hij het kennelijk zo ver doordrukte met zijn duim, dat hij iets/een rand binnen de kast raakte en dat zorgde voor wat gekraak. IK WERD ZO PISSIG. Maar ben ook weer zo iemand die niet boos kan worden/schreeuwen op kleine kinderen. Ik had het gewoon niet meer. het zijn mn schatjes (die speakers dan), ik had al geen zin om A. vroeg op te staan autosleutels te lenen van X (geregeld door die moeder), en B die drukke kinderen in een 40 min durende rit heen en terug te brengen. mijn got.

Ok Dat moest er even uit. Nu mijn vraag.. Ik heb die hele speaker bekeken, durf het zeld nauwelijks aante raken. Conus is op het oog niet gescheurd langs de rand, en durf em zelfs niet aan te zetten om te luisteren. Bang voor het resultaat. Ziet er op het oog ok uit (hoop ik, is al donker met een spotlightje zie ik ook niet zoveel), en durfz zelf niet wat te drukken om te kijken of er echt geen scheuren zijn.

=( :( :( Hoeveel kunnen speakers hebben wat betreft zulke sadomasochistiche praktijken ???? Help alsjeblieft. waar moet ik op letten.

Ik ga die gasten vanavond nog ontvoeren en roosteren. Morgen heb ik een BBQ.:duivels:

Gewoon kijken/luisteren wat er aan de hand is, indien er beschadiging is melden bij de ouders van die kinderen en die zijn daar als het goed is WA voor verzekerd.

gewoon even de speakers beluisteren, ook bij lage frequenties checken of er geen geratel of iets dergelijks inzit. en als het wel zo is, de ouders aansprakelijk stellen. en die rotkinderen even heel hard in hun oren knijpen :D

wat een horror verhaal!

speakers kunnen behoorlijk wat aan vervorming hebben, als je ze hard zet dan flapperen ze tenslotte ook alle kanten op,
kijk of je geen lelijke scherpe randen in het membraam kunt vinden, die kunnen duiden op zwakke plekken,

als het optisch allemaal oke is zou ik m gewoon aanzetten en eens gaan luisteren of je hinderlijke zaken kunt horen in de speaker.

gooi er eens op voldoende volume een langzaam oplopende frequentiesweep door en kijk of er niks extra gaat flapperen of resoneren.
verder misschien handig wat te luisteren met je favoriete cd's erbij met muziek die je genoeg kent om eventuele bijgeluiden te onderscheiden.

ouders van de irritante kinderen inlichten over het gebeurde, en dat eventuele schade op hun verzekering verhaald zal worden.,

een woofer kost een euro of 50 tot 200 dan ben je een heel eind qua kosten vlg mij.

gewoon aanzetten dus en even luisteren, na eerst even gekeken te hebben.
succes en we horen het graag!

Ik zei nog zo, het zijn erg gevoelige dingen en heel duur.
Effectiever was "als je hier met je tengels aankomt hak ik ze er af met mijn roestige botte keukenmes, en je krijgt tot je 18e huisarrest." :D

Expliciet niet aankomen, zoiets zei ik nog, ik smeekte ze bijna op mn knieen.
Niet tegen de kids zeggen maar tegen de ouders. "Als die ukken van jullie mijn speakers mollen dokken jullie."

Ok Dat moest er even uit. Nu mijn vraag..
Stofzuiger. Even dat lange ding met die brede mond eraf, en dan erop richten. Ik hoop wel dat je een vaste hand hebt. Als het goed is moet de woofer dan terugploppen.

Ik ga die gasten vanavond nog ontvoeren en roosteren. Morgen heb ik een BBQ.:duivels:
Ik hoop voor jou dat de ouders hebben gezien dat ze de speaker hebben gemold, en dat je het direct hebt gemeld, anders krijg je nog gezeik over "ja, dat heb je zeker zelf gedaan en nou krijgt mijn schatje/kruisdruipsel de schuld!!!111".

Gelukkig is een nieuwe installeren niet zo'n probleem; sterker nog, wisselen is zelfs erg makkelijk als er schroefjes omheen zitten.

Of gaat het om een setje NS10Ms? In dat geval, al helemaal keihard laten bloeden.

Woofers kunnen best wat hebben, een tweeter is meestal een stuk sneller kapot. Gewoon dus even uitproberen, kans is dat er niks beschadigd is.
Maar ik herken je pijn, ik kende ook zo iemand die het nodig vond om met een vinger in de conus van me nog geen uur oude monitors te duwen.

Enfin, ik lees de rest wel in de krant. :W:smeris:

die ouders zouden aan mij en mijn, op sommige momenten( zoals de deze) ,labiele geest een goede hebben...:duivels:

die ouders zouden aan mij en mijn, op sommige momenten( zoals de deze) ,labiele geest een goede hebben...:duivels:

ja, leuk is anders. ook als je je realiseert hoe belangrijk een setje speakers eigenlijk voor je is. toch ook om een beetje triest van te worden.

" ach yo maak je niet zo druk het zijn maar je stommen boxen... dat doet die kleine toch nieet met opzet,, jaa, hee..wie is pappies poepie snoepie dan ?

ParentsChild1.jpg

van die mooie wiite woofers, daar wil je toch ook ff lekker in knijpen???
een jongetje zeker ? : )

Wee Aaaaaa ver zee kurrrrrrrr ing

Naja, je weet wat ze zeggen: "don't get mad, get even..." :D

Maar goed, serieus, houd er maar rekening mee dat, ook al zie je misschien geen achtergebleven beschadiging, de speaker er wel op achteruit is gegaan.
Subtiel, dat wel, maar toch. Nou komt het bij een woofer al weer iets minder kritisch als bij een tweeter.
Nog iets; als je een conusje moet laten vernieuwen gebeurt dat vaak meteen aan de andere speaker ook. Anders krijg je dat je speakers niet meer 'in balans' zijn door onderlinge afwijking.

Gewoon simpel dus: verzekeringswerk.

. Ik zei nog zo, het zijn erg gevoelige dingen en heel duur. Expliciet niet aankomen, zoiets zei ik nog, ik smeekte ze bijna op mn knieen. Kom er niet aan dan help je me erg mee.

haha,als je dat zegt dan doen ze het heimelijk zeker en vast lol

laat die kennis gewoon opdraaien ,hij moet maar nieuwe speakers betalen,logisch toch!

Valt me sowieso vaak op dat ouders kinderen buitenshuis heel vrij laten en de kiddos eigenlijk niet in de hand kunnen/willen houden. Misschien met de gedachte dat de eigen spullen dan misschien heel blijven, als ze buitenshuis lekker los kunnen?

I.i.g. bloody annoying. Ik was i.i.g. wel gewoon kwaad op kiddo geworden: kunnen ze alleen maar van leren...

jij hebt iets tegen kinderen ofzo? :P

Ik wel: een voorhamer, een schredder, een kooi met een hongerige python van 6 meter, een schep en een verlaten stuk bos, de A73, een ticket naar Kiev (enkele reis), Michael Jackson, etc.etc.

:D

Ontopic: niet moeilijk doen: gewoon verzekeringswerk; bij een maat van me is de externe schijf van z'n pc een keer "omgestoten" door zo'n freggel.. Was gewoon verzekerd.

Woofers kunnen idd wel wat hebben, speel een lage sinus op hoog volume maar niet met meer vermogen dan ze hebben kunnen, varieer wat met de freqentie, en zolang je geen bijgeluiden hoort en de conussen scheuren niet is er niks aan de hand.
Juist een sinus, want dan hoor je bijgeluiden het best en ook redelijk lang testen, kan best dat de woofer zwakker is geworden en dat deze een kort testje wel overleeft.

wetterlijke aansprakelijkheidsverzekering en de rompslomp er om heen.
Probleem is wel dat ie hoogstwaarschijnlijk niet stuk genoeg is voor
de verzekering. Maargoed ze komen niet controleren of de verzekeraar
moet ook lid zijn van SF :)

En natuurlijk ligt het ook een beetje bij jou. Kinderen zijn over het
algemeen sadistische ongeleide projectielen. Zeker als je het
koter niet goed kent neemt het risico met zich mee.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back