Ipv Oasys

murat

Stamgast
Ik heb nu twee jaar een oasys76 met alle uitbreidingen. Ik denk echter om deze te gaan verkopen omdat ik a) wat geld kan gebruiken en b) ik me schuldig voel dat ik de Oasys niet tot zijn recht laat komen.

Ik gebruik veel van de functies van de oasys niet zoals sampling, HD recording, karma (af en toe) etc. Ik ben meer een midi/sequencer user en vind het gewelding om hele mooie synth.sounds te maken. Vandaar de mooie uitbreingen LAC en MOD7.
Nu ik de Oasys toch misschien weg wil doen moet ik kijken naar enkele mogelijke andere synths. Als ik hem wegdoe zal ik dat waarschijnlijk voor 5000 Euro doen. (2GB sample geheugen + LAC uitbreiding + MOD7 uitbreiding + Brass en woodwind samples uitbreiding). Het eerste waar ik aan dacht was de:

Kurzweil pc3x + de nord modular G2= 2300+1499= 3800
of tweedehands K2600x + de nord modular G2= 1800+1499 = 3300

Heb ik zo een combinatie die zinnig is? Of is de sequencer van de kurzweil barslecht? Of denken jullie toch dat ik mijn geld maar ergens ander vandaan moet toveren om zo de oasys te houden (toch zonde van de onderbenutting van de oasys)? Graag ondersteuning in deze moeilijke kwestie en alvast bedankt!

Laatst gewijzigd:
Als je al bij de oasys niet tot het benutten van functies komt dan
zal je dit zeker ook niet bij de K2600X doen aangezien deze er juist
voor gemaakt is om diep in het systeem te kunnen duiken.
ook de nord modular G2 moet je toch enige kennis in huis hebben om
er leuke dingen mee te doen.

De oasys is op dit moment de synth als het gaat om klanken en
mooie geluiden.

benutting Oasys

benutting Oasys

Over het niet benutten van functies bedoel ik meer de karma, studio (HDrec) en sampling opties. De sampling optie zal ik inderdaad in een k2600 niet echt gebruiken. Geluiden zal ik blijven bouwen en gebruiken in seq. Dus mijn vraag is meer of de sequencers van de Kurzweils voldoen.

De seq die in de K2600 zit heeft veel mogelijkheden maar
zal nooit een soft-seq kunnen vervangen.
ik gebruik het meestal voor ideeen , en later werkt ik dit
uit op de computer.
Het leuke van de K2600 is de combinatie van sampler en synth
met een super FX ( kdfx ).

Ik vind het echt kapitaalvernietiging (2.500 euro?) als je de Oasys met al die utbreidingen wegdoet. Dus ik hoop dat je op een andere manier aan geld kunt komen. Niemand verplicht je om alle functies te gebruiken en wie weet heb je er later wel tijd voor. Als je goed kunt spelen, voldoet een sequencer van het niveau Kurzweil. Het is een van de beste in een workstation ooit gemaakt. Maar dat zegt iemand die zweert bij hardware sequencers. Ik heb niet gekozen voor de Oasys omdat ik voldoende alternatieven heb. Maar als ik nu moet beginnen, wist k het wel...

Ik denk dat je gewoon wat dieper in de Oasys moet gaan duiken.
Je hebt er een fantastisch apparaat aan. Er zitten veel toeters en bellen op en het is verhoudingsgewijs best klein. Een hele studio in één machine.

Overigens heb ik ook heel veel staan wat ik maar deels benut. Sommige apparaten heb ik zelfs nog nooit gebruikt maar ik doe ze niet weg. Krijg je alleen maar spijt van,...

ik w8 nog even

ik w8 nog even

Ik neem jullie punten in overweging. Ik was eigenlijk van plan morgen de Oasys te verkopen. Nu ga ik eerst weer eens een of twee weken wat dieper in de Oasys duiken. Wellicht bedenk ik me.
THNX,
murat

De oasys moet je zeker bijhouden,al is het alleen voor zijn klanken.
Vergelijkt het een beetje met eten,er zijn honderden produkten,maar je eet er toch maar een aantal van die je lekker vind.

voordeel van de Oasys is gewoon de uitgebreide mogelijkheden, de ingebouwde synth "modellen" (orgel, polysynth, wavestation, karma etc.) en de uitgebreide mogelijkheden met effecten.

Nadeel is dat je voor een goed geluid in de Oasys diep moet gaan. Hij zal zo goed klinken als dat je zelf sounds programmeert (en dat geld voor iedere synth wel). Al denk ik dat het met een groot scherm en de goede interface een stuk makkelijker gaat dan op de meeste synths...

Back