Remote SL37: LCD scherm werkt niet meer

tim-b

Stamgast
Hallo,

Sinds kort werkt het rechter lcd-scherm van mijn novation remote sl37 niet meer. Eerst stonden er allemaal rare tekens op, maar nu blijft het scherm leeg (de blauwe achtergrond verlichting doet het nog wel) ik heb al geprobeerd de laatste firmware weer opnieuw te versturen, dit lukte wel maar loste het probleem niet op. (Dit is het geval bij zowel gewone als automap presets en zowel met een usb verbinding als een midi verbinding, dus ik denk niet dat het aan mijn pc/driver ligt)

Ik heb ook de technical support van Novation gemaild, maar dacht ik vraag het ook even hier voor het geval iemand dit al eens gehad heeft en een oplossing weet.

Tim

Hallo,

Sinds kort werkt het rechter lcd-scherm van mijn novation remote sl37 niet meer. Eerst stonden er allemaal rare tekens op, maar nu blijft het scherm leeg (de blauwe achtergrond verlichting doet het nog wel) ik heb al geprobeerd de laatste firmware weer opnieuw te versturen, dit lukte wel maar loste het probleem niet op. (Dit is het geval bij zowel gewone als automap presets en zowel met een usb verbinding als een midi verbinding, dus ik denk niet dat het aan mijn pc/driver ligt)

Ik heb ook de technical support van Novation gemaild, maar dacht ik vraag het ook even hier voor het geval iemand dit al eens gehad heeft en een oplossing weet.

Tim

Of de kabel aan het lcd zit ergens niet lekker vast (is zo'n brede flat cable) of de besturings chip van het display is niet lekker meer. Denk dat het zoiezo repareren word, hopen dat je nog garantie hebt.

Succes

Garantie heb ik gelukkig nog, heb inmiddels een mail terug van tech support, die zeggen ook dat het waarschijnlijk een hardware fout is. Moet ik hem helaas weer terug naar de dealer in Duitsland sturen (Thomann) :( even kijken hoe dat allemaal in zijn werk gaat.

Bedankt voor de tip Batteraaf! Helaas werkt dit niet bij de mijne... Gelukkig had ik nog een midikeyboard en een BCR2000 liggen zodat ik gewoon door kan blijven gaan met muziek maken!

Back