gratis (semi) realtime convolution VST plugin

olafmol

[EXPANSIONS]
sir_screen.gif

www.knufinke.de/sir/

interessant project..nog wel in beta, en het algoritme is nog niet zo snel dat je langere impulses zonder hoge (ca. 30ms) latency op je audio kan loslaten, maar het begint er wel op te lijken....

Olaf

Nou Olaf weinig reacties howel ik hem wel lekker vind klinken ik weet niet wat jij ervan vindt maar voor een Gratis Convolutiegalm zeer oke vooral in Combinatie met die Impulses van Echochamber (Link op de Site van SIR)

Heel Relaxed

Heel Relaxed

Thanx man , ik ben zelf ook wel eens op zoek geweest naar wat convolutie plugins maar bijna niet te vinden . Te minste niet voor pc's mac daarintegen wel ( Alti Verb , by audioease bijvoorbeeld) Ik denk ook dat dit te maken heeft met de enorme complexiteit van een convolutie plugin !
LecZ:P

da's het grappige..convolution is in het geheel niet ingewikkeld, maar juist heel simpel..het probleem zit em erin dat het ontzettend veel brute rekenkracht kost waardoor het vrijwel niet realtime (dus met lage latency) te doen is op de huidige systemen..... daarom moet er een soort alternatief van convolutie worden ontwikkeld dat versimpeld is en daardoor wel realtime kan werken, en dat is idd zeer ingewikkeld..

Olaf

Heb je helemaal gelijk in

Heb je helemaal gelijk in

Heb je gelijk in Olaf het princiepe is vrij simpel!! De complexiteit zit in de rekenfuncties , enorme hoeveelheid aan data om te processen en het liefst "realtime" . Het is dus moeilijk om een goed alghoritme te maken met een goede werking . vb AltiVerb plugin (convolutie reverb) neemt van een mac G3 80% CPU
groeten LecZ

zo hee! onze knufi heeft wat optimalisaties losgelaten op z'n algo's en het ding trekt nu 20 a 25% CPU op mijn P4 1.8GHz..... en dan is het wel realtime dus...latency van 512bytes heb ik ingesteld op mijn soundcard....... erg vet dit!

Olaf

Ik vind hem echt te gek je haalt er echt mooie Galmen uit vooral die M3000 Impulses zijn schitterend!
Dus weer een galmpje erbij voor naast mijn Renaissance Galm van Waves*D

En nog bedankt voor het tipje van deze galm Olaf :biertje:

Die man is goed bezig ! Ik heb nog nooit naar de altiverb geluisterd (ja, ik heb een pc), maar dit klinkt echt goed !
Olaf bedankt voor de link ! :D

probeer ook es wat andere impulses dan galmen ed over je audio heen te gooien..bv impulses van studer 2 tracks, vintage compressors, manley mastering-boxes of zelfs vocalen...dat laatste klinkt heel weird, soort aphex twin die een vocoder misbruikt ;)

Olaf

Ik krijg het niet voor elkaar om die vst onder Logic 5.5 te laten functioneren.
En bij Wavelab is dat ding ook niet te zien.

Iemand misschien een idee?

Alle lof voor deze coder,het is 1 van de beste galmen die ik ooit heb gehoord als vsti.
Ik had waves geprobeerd maar vond dat 10 keer niks,snap de hype niet zo.

Mijn oude yamaha spx knalt die waves zo van zijn sokken af,pas bij deze convolution plug begin ik te twijfelen tussen mijn hardware galm en "a piece of soft"

Heb een tijdje geleden geprobeerd om acoustic mirror als dx te draaien in logic,dat gaat niet lukken tenzij je een dikke processor hebt.

vandaar alle lof,voor de tipgever en de coder.

Origineel geplaatst door Shivah
Alle lof voor deze coder,het is 1 van de beste galmen die ik ooit heb gehoord als vsti.
Ik had waves geprobeerd maar vond dat 10 keer niks,snap de hype niet zo.

Mijn oude yamaha spx knalt die waves zo van zijn sokken af,pas bij deze convolution plug begin ik te twijfelen tussen mijn hardware galm en "a piece of soft"

Heb een tijdje geleden geprobeerd om acoustic mirror als dx te draaien in logic,dat gaat niet lukken tenzij je een dikke processor hebt.

vandaar alle lof,voor de tipgever en de coder.

maak een set met impulsen van je SPX presets zou ik zo zeggen ;)

Olaf

Origineel geplaatst door Shivah
pas bij deze convolution plug begin ik te twijfelen tussen mijn hardware galm en "a piece of soft"

tipgever en de coder.

Ps Tip gever was LecZ ikke dus ( krijg zelf namelijk ook les van Arjen van der Schoot Audio Ease), en jaja convolutie galm is ook inj hardware te verkrijgen (nu nog niet echt betaal baar maar ze zijn er wel a 25000Euro heb je best een leuk galmpje.
Groeten lecz

hee joehoe sinds wanneer ben ik geen tipgever meer? :D :D
geloof toch dat ik deze thread begonnen ben, en dat zonder les van iemand van audio ease! ;)

of bedoel je dat je deze Duitser aan het werk hebt gezet?

Back