ikzelf heb ook nog een vraagske...
ik zit te twijfelen tussen de mc-808 of mc-909 om aan te schaffen.
nu heb ik zelf jaaaaaren een mc-505 gehad (gekocht voor maar liefst 2500 gulden) en een vriend van me had destijds de rm1x....
nu vond ik de klanken van de 505 destijds veel beter dan die van de yamaha en de roland interface heb ik me zo aangeleerd dat ik die toen maar ook nu nog super handig vindt ....
dat de sequencer niet super strak liep is mij nooit opgevallen maar moet ik toegeven dat ik destijds niet veel gewend was
ook heb ik de 307 en 909 al wel eens gebruikt en ermee werken is vrijwel t zelfde als de 505... dus voor mij zoiezo een roland (korg electribes zijn ook grappig, maar toch niet helemaal mijn ding)
maar nu komt mijn vraag..... welke neem ik dan.... 808 of 909...
ik meen me te herinneren van de 909 dat je samples dmv die variphrase technologie heel makkelijk kon strechen..... maar dat je ook de samples als een instrument kunt bespelen (toonhoogtes) zoals op een traditionele 19" sampler.... DAT is heel belangrijk voor me.... dat ik niet persee met de interne geluiden hoef te werken....
VRAAG: kan de 808 dat ook????
en dan de andere vraag.... de 909 is meer hands on dan de 808 aan t aantal knoppen te zien..... maar heeft niet die mooie faders..... wat zou practischer zijn qua live gebruik... niet terug springende waardes of geen menu-werk....
verder heeft de 808 volgens mij betere specs dan de 909.... toch?
wat zouden jullie doen en waarom!? alvast bedankt