Korg DW-6000 sysex

reddread

Muzique Plastique
Heb mezelf voor de 2e keer een Korg Dw-6000 aangeschaft omdat ik m'n eerste zo miste..
Een ondergewaardeerde bak vindt ik.
Ik wil hem eigenlijk gaan aansturen via m'n Kenton Spindocter, dus ik ben op zoek naar sysex informatie van deze synth.
Heeft iemand een kopie van de sysex list voor me? (of de handleiding)

Ik hoor het graag even

Hmmm ik heb helaas geen handleiding maar wat je kan doen is even een MIDI monitor op je computer runnen en dan kijken wat voor info er komt als je de paramters veranderd op de DW.

Wat je moet doen is:
- MidiYoke installeren
- de Midiquest XL demo downloaden
- de profile voor de DW6000 downloaden en installeren
- de Midiquest XL midi output laten lopen via MidiYoke
- de Midiquest editor starten
- MidiYoke starten en kijken naar het venstertje met realtime sysex informatie
- trekken aan de schuiven in de editor
- dat aflezen
- en daar je ding mee doen

Het zou allemaal een stuk eenvoudiger zijn indien die Kenton Spin flubberdepups ook Midi Learn zou hebben.
Dat heeft die niet, is daarom veuls te duur voor zijn geld en de conclusie is dus dat een BCR dus zo gek nog niet is.

Overigens heb ik een sterk Aha erlebnis bij deze reply. Dat zou kunnen omdat ik nu eenmaal een aantal stokpaardjes heb die ik graag ventileer. Het zou ook kunnen dat ik dit allemaal al een keer zo heb opgeschreven, hetgeen ik overigens graag doe omdat ik Reddread op Synthforum eigenlijk alleen maar ken als een fijne gozer, of misschien meid, met altijd adequate en nuttige informatie, zeker op het synthgebied tussen de 50-200 euro.:luv:

chillstein je wordt hartelijk bedankt voor de nuttige informatie en de aardige woorden!!
Ik ga er vandaag eens mee klooien.
Lijkt me te gek om de Dw-6000 realtime te kunnen aansturen.

De Spindoctor is misschien wat duurder dan een BCR maar hij kan wel alle sysex aan. Dat is met een BCR toch wat lastiger.
Ik vondt de BCR ook wat te groot (!) en ook niet zo solide:bekdicht:

NEEEEEE,
je moet ook niet aan de slider van de DW6000 trekken, je moet trekken aan de slider in editor van Midiquest XL !!
Die editor zendt vervolgens de midiinformatie uit, die je dus kunt aflezen in bijv. MidiYoke.

Nog maar een random DW post dan maar:
http://71.18.227.106/dw6000.shtml

NEEEEEE,
je moet ook niet aan de slider van de DW6000 trekken, je moet trekken aan de slider in editor van Midiquest XL !!
Die editor zendt vervolgens de midiinformatie uit, die je dus kunt aflezen in bijv. MidiYoke.

Nog maar een random DW post dan maar:
http://71.18.227.106/dw6000.shtml

Oeps...
ok ik heb nu zowel de soundquest demo als Midiyoke geinstalleerd.
Nu lukt het me alleen niet om de Dw6000 profile te laden omdat dit niet zou kunnen in demoversie.

Wat een gedoe zeg
off topic: Ik ben zo blij dat ik geen muziek maak mbv de computer

Hey das cool dat het werkt, volgens mij moet zoiets ook mogelijk zijn met een DX7, maar dan heb je wel een hoop controllers nodig...misschien maar eens doen ook

Jaaa, kicke,
respect dat je al die strings een voor een in die Spindoctor hebt gekregen, dat moet echt een kutwerk zijn geweest.

Inderdaad kun je op deze manier nagenoeg iedere 80ties midisynth van control knoppen voorzien; van vrijwel iedere synth bestaat wel een profile op de Midiquest XL site.

Het nadeel is trouwens wel dat die Midiquest XL demo -als ik mij goed herinner- alleen de eerste vier of vijf knoppen uitstuurt. Daarna moet je het programma weer opnieuw opstarten en dan de volgende doen. Wellicht heb je daar geen last van als je alleen de midiinformatie uitleest ipv uitstuurt via midi-out.

Het gekke is trouwens ook dat ik dit niet voor elkaar krijg met mijn Korg DSS-1 terwijl dat toch een broertje is van de DW6000.

pfff.. Ik had de Dw6000 dus weer verkocht omdat ik geld nodig had voor een ander project. uiteraard weer spijt.
Gister weer eentje gekocht... bleek dezelfde te zijn als die ik had verkocht:)
Spin Doctor aangesloten en lekker draaien met die knoppen.
Ik begrijp niet dat deze synth zo weinig gewaardeerd wordt.
zeker met realtime aansturing is hij zeker de moeite waard.

Als iemand de files voor de Kenton wil hebben hoor ik het wel.

ik ga weer ff spelen:doei:

Wat was ook weer het hoofdverschil tussen de dw6000 en de dw8000, iets met het aantal golfvormen toch ?

Ok, als die delay dezelfde is als de dss-1 -wat voor de hand ligt- dan is dat ook wel een bizarre toevoeging op het geheel. Dat is een bijzonder krachtige dubbele delay met meerdere modulatiemogelijkheden. Daarmee kun je ook chorus/flange achtige effecten bereiken en zelfs een rudimentaire reverb.

Arpeggiator is leuk maar goed extern te vervangen.
Aanslaggevoeligheid is wel lekker om erbij te hebben.

Ok, als die delay dezelfde is als de dss-1 -wat voor de hand ligt- dan is dat ook wel een bizarre toevoeging op het geheel. Dat is een bijzonder krachtige dubbele delay met meerdere modulatiemogelijkheden. Daarmee kun je ook chorus/flange achtige effecten bereiken en zelfs een rudimentaire reverb.

Arpeggiator is leuk maar goed extern te vervangen.
Aanslaggevoeligheid is wel lekker om erbij te hebben.

k ga idd ook straks maars aan de slag ermee
astei r starks is
red ..
heb vamidag gestort ]
ik gebruik een doepfer regewerk isdat ook sysex ja toch

Ik heb inmiddels de upgrade gemaakt naar een DW-8000.
Is toch wel een behoorlijk verschil hoor, ook qua klankmogelijkheden.
Verschillen zijn inderdaad de 16 waveforms, aanslaggevoelig + aftertouch.
Maar ook een heel lekkere arpeggiator, autobend en meerdere golfvormen voor de lfo ipv van eentje bij de DW-6000.
Ik heb gelukkig dit keer de templates voor de Kenton kunnen downloaden zodat ik gelijk aan het knoppendraaien kon.
Lekker hoor :luv:

Back