1 lied door 1000000 radio's

trex

Stamgast
hallo,
de titel is wat raar, maar het gaat over het volgende.

Wanneer ik muziek maak, wil ik dat mijn muziek rijk en vol van geluid is. (wie niet) *D
Ik werk vooral met east west programma, maar omdat ik de indruk heb, dat professionele opgenomen muziek altijd voller lijkt, bv een instrument meer bas bezit, en scherper van toon is, pas ik dit meestal aan.

Tijdens het maken heb ik meestal mijn koptelefoon op. Dus ik pas alles aan, bas, scherpe van mun instrument, en wanner ik het bv brand op cd, en in mijn home cinema steek, dan kan mijn bas enorm klinken dat er ruis op de boksen zit, en als jehem in een andere radio hoor je bijna geen bas.

Maar hoe kan je nu in godsnaam weten wanneer iets goed zit, op 10000... verschillende radio's?

Op welke manier haal je het maximale uit je instrument, of programma zonder ruis op welke radio, stereo dan ook?

tip welkom

ga op zoek naar een neutraale koptelefoon en/of monitor speakers.
en als je iets af hebt is het juist goed om het op verschillende systemen te testen zodat je nog dingen aan kan passen.
Zodat het op alle systemen aan je eisen voldoet, rekening houdend dat het ene systeem beter geluid weergeeft dan de andere.

En je sound vergelijken met muziek die je wel goed vind klinken.
Waarom klinkt ze goed, en waar zitten de pieken in het frequentiegebied? Je kan een hoop leren door kritisch te luisteren.

Back