Hoeveel kan een s950 hebben per post?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Kersen-Likeur

Ingeburgerd
Na een nare ervaring met mijn speakers, kreeg ik vandaag de GLS aan de deur met een pakketje. Het was de Akai S950 uit Duitsland. Maar ik was weer uiterst telerugesteld. De verpakking was zo mager, Verkoper heeft gewoon wat stukken karton om de Akai heen gepast, plakband and that was it. Geen dun laagje kranten/piepschuim niks. Ik heb zelf een tijd bij UPS gewerkt bij het sorteren, ik weet hoe de pakketten van de roller afkomen. gewoon 'BWAP' op de grond..

Hoeveel denk je dat een akai kan hebben tijdens vervoer zonder bescherming?

boxisnobiggerthantheunit1s.jpg

Niks geen beetje papier of piepschuim of zo. Gewoon zo verstuurd.
boxisnobiggerthantheunit2s.jpg

Ik weet dat ik gewoon effe moet aanzetten, en kijken. Maar heb er ook helemaal geen tijd voor. Volgende week pas. Verkoper zegt prompt dat het "keine wiederaufruf" weet ik veel, dat wist ik, maar ik had niet gerekend op slechte verpakking! Grr. Hij heeft gezien de afmetingen Per GLS 15-18,- voor transport betaald, en ik 40,-. Wat kan ik hieraan doen? Die Akai vertrouw ik dus niet meer, stel dat de printplaat ofzo is gebroken.

Zo ga je niet met Akai-s om. Tenenkrommend weer.

:(:(

Wat een zwijnhond zeg. Name and shame him. Gewoon hier melden : <naam> ist ein dreckiger Arsloch (of zoiets). Daar heeft -ie dan nog jaren plezier van. Dit is inderdaad geen manier om spullen te versturen. Maar volgens mij kunnen ze wel wat hebben hoor. De hoeken van de doos zien er nog redelijk uit. En wat je zegt, even de stekker in het stopcontact en kijken hoe -ie opstart.

Dat vind ik inderdaad ook fraai. Wie verstuurt nou zoiets op die manier... Kost toch geen drol meer als de doos wat groter is en je er piepschuim of wat dan ook omheen doet...

Na een nare ervaring met mijn speakers

Het was de Akai S950 uit Duitsland. Maar ik was weer uiterst telerugesteld.

als je de tijd van deze post nou eens had gebruikt om die akai aan te zetten en te proberen? misschien valt het ook gewoon mee.

sorry dat ik het zeg, ik bedoel het ook niet lullig, maar je komt in de vorige thread en nu deze weer, over als een ontzettend ontevreden pessimistische, materialistische klager. die spullen zijn van jou, jij bent niet van die spullen.

:mexico:

ik begrijp het ook niet helemaal, je kunt wel foto's maken, mailen met de verkoper en hier posten, maar je hebt geen tijd om even dat ding aan te zetten? Je wilt toch meteen weten of hij nog werkt lijkt me?

Neemt niet weg dat het wel echt verschrikkelijk beroerd is ingepakt. Erg jammer dat je mensen wat dat betreft blijkbaar niet kunt vertrouwen...

Ik heb zo ook wel eens een TR-707 ontvangen. Maar sommige mensen weten niet beter dan dat alle post met grote zorgvuldigheid behandeld wordt.

Ik heb destijds een keertje een S900 verzonden volgens mij was die ook zo ingepakt, misschien nog een laagje schuimfolie...de diskdrive had het in ieder geval niet overleefd.

Hee Kersen-Likeur! Jij was toch ook van dat topic met die gemolesteerde speakers met witte conussen?

Jammer dat dat topic op slot zit (het werd net gezellig ;)), want ik was nog steeds benieuwd naar welke speakers dat dan waren!

Akai spul kan best tegen een stootje. Maar die manier van verpakken gaat negens over.

Maar je moet maar net pech hebben dat er een ic uit z,n voetje springt oid en dan doet hij het niet of een flat cable ...

Ik zie dat er van dat grijze tape op de unit zit geplakt. Dat zou ik er direct afhalen dat spul is troep om te verwijderen.

de s950 is gebouwd als een TANK, dat wist die Duisters ook natuurlijk.

heb een S950 en een keer een ESQ1m over de post ontvangen.
ongeveer net zo minimaal ingepakt, ik verwachtte ook niet veel goeds meer.
in plaats van te gaan internetten, deed ik het volgende:
ik stopte de stekker erin en schakelde met trillende hand het aparaat aan.
bij het eerste licht van de display durfde ik weer voorzichtig adem te halen,
en 5 minuten later bleek alles 100% ok.

lang leve de aparatuur in loodzware robuuste 19'' kasten.
uit de tijd dat er nog geen laptopmuzikanten bestonden : )

maar daar hebben ze dan dit op gevonden:
http://www.getac.com/getac/English/products/a790.aspx?gclid=CJWoq_L9qJQCFQyvQwodZD-1uA

schijnt dat ze die kunnen versturen met alleen een postzegel erop....

ik hoop voor je dat die S950 het nog doet overigens.

dikke test overigens: http://www.getac.com/getac/English/about_getac/whyrugged.aspx
okokokokok ok, de S950 is een tank, maar ik laat m wel in het rek ipv dezelfde test te doen.

aan de doos te zien zal hij het wel overleefd hebben

als je tijd hebt om een foto te maken heb je ook tijd om hem ff te testen..
resteert wel nog het probleem dat je teveel gevraagd werd voor transport, dat moet je gewoon terugvorderen!

ik kreeg laatst een computer toegestuurd.. alle kaarten zweefden in de behuizing, een deel van een printplaat zat gewoon door de doos, die vol gaten en deuken zat..
mijn verbazing was groot toen alles werkte (was een computer van 1979)

mijn verbazing was groot toen alles werkte (was een computer van 1979)
Dat hij überhaupt nog werkt, zelfs zonder grof transport, zo'n oud ding.

Met alle respect Kersen-Likeur..

Als je iets van een buitenlander aanneemt voor een mooie prijs en je bent blij..

Zorg altijd voor je eigen standaarden van verpakking! Dat moet je gewoon eisen! Vooraf al!!!

Ook al betaal je meer, koop nooit iets zonder dat je weet hoe die persoon het verpakt heeft! Want als je dat niet doet, kan je ook niets terug verhalen..

Zorg altijd dat je die dingen van te voren al geregeld hebt voordat diegene ook maar iets op de post doet!!!

Hallo Allemaal bedankt voor alle steunbetuigingen, ben weer effe thuis.

Ehm, ik heb uit nieuwsgieirgheid wel de stekker erin gestopt natuurlijk voordat ik wegging, het volgende is nu aan de hand:
Meneer had de rackoortjes los in de doos gedaan en dat heeft het frontje van de diskettestation gebroken. Ws. is dat apparaat toch gevallen en hebben die metalen oortjes tegen dat frontje aan zitten duwen.
Een vriend van een vriend mij heeft een s950, en kwam met een paar diskettes vol samples. Dat station draait en knettert en draait en knettert maar leest vervolgens niets. Ik maak er wel een foto van. Samplen willie nog wel, maar geen uitput :(
Ik hoop niet dat die uitstekende RCA uitgangen op een bord zijn gesoldeerd en door klappen wat hebben gebroken van binnen.

Q&A

1. Mijn speakers zijn Yamaha HS80, niet zo ontzettend duur (250 p/st)maarja. Ik zit met mijn inkomen wat onder het minimum, en ik spaar dus wel degelijk voor die dingen.

2. Ja materialistisch ben ik wel ja, maar daarnaast ga ik nooit uit en koop geen dure kleding. Op vakantie ga ik ook al nooit. Laatste keer was ik 14. en dat was naar London. Mag ik dan weer wel materialistisch zijn? Ik heb nog niteens een complete studio zoals velen hier. Dus zoveel spullen heb ik ook niet.

ai....losse oortjes, dat is wel heel slordig geweest van die Duitser.
daar gaat mijn cliche beeld van Deutsche punktligkeit....

balen voor je, is toch wel echt een nare tegenvaller.

Djeez, das pas echt ruk, ik heb veel gezien maar dit is dus echt een no go!
Ik sluit me aan bij Vinnieq, foto maken en naam erbij.

De wixer!

Zo jammer van een S950, losse rackoren derbij gooien, dan heb je echt achteraan de rij gestaan met het uidelen van hersenen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back