SysEx in Ableton?

n303y

Ouwe rot
Ik wil graag in Ableton mijn virus "arrangement" als sysex opnemen. Als de opgenomen sysex dan afspeelt aan het begin van een track worden meteen alle patches op alle parts in de virus goedgezet. Ik heb zo altijd gewerkt met andere sequencers maar kon het nergens in de handleiding terugvinden.

Is het wel mogelijk? Zo nee wat is een makkelijke manier om je virus "arrangement" bij je track te kunnen opslaan?

Met virus arrangement versta ik de patches die voor de 16 parts in de virus zijn toegekend.

Ja dat kan inderdaad maar dan moet ik alleen ergens bijhouden welke multi voor welke track gebruikt wordt en zorgen dat de gebruikte singles in die multi ongewijzigd blijven. Lijkt me een hoop administratie :D

Ik ging er eigenlijk vanuit dat elke sequencer sysex kan opnemen. Kan iemand misschien verifieren of dat dit inderdaad niet kan met Ableton.

Andere tips and tricks voor een workaround zijn welkom.

Hi,

Sysex wordt volgens mij niet door Ableton ondersteund.

Jojo

Dus kan ik met mijn prophet 08 geen filtersweep ofzo opnemen in ableton?

meeste synths werken met Midi Control numbers die je perfect kan opnemen met ableton (dus sweeps no problem)

voor het goedzetten van je Virus : ik zou daar gewoon in ableton de "Program Change" voor gebruiken die in elk midikanaal aanwezig is...

idd geen sysex ondersteuning in Live. patches archiveren kun je evt. natuurlijk met een extern programmatje zoals midi ox doen.

Back