[mics[gitaar+zang/rap[€350]

Tmo

Ingeburgerd
Hallo,

Na het eindelijk mogen ontvangen van mijn Tascam FW-1082, kan ik serieus gaan beginnen met het recorden.
maar het belangrijkste mis ik nog: de microfoon(s)

Er er (te) veel keuze en kom er niet meer wijs uit.
Wat er moet komen is een microfoon voor zang van zowel vrouwne als mannen. Tevens moet er ook Rap mee worden opgenomen.
daarnaast ook nog een microfoon om acoutische gitaar mee op te nemen.

het budget voor alle 2 de microfoons samen is 350 euro.

Hoe het verdeeld moet worden onder de 2 maakt niet uit. Zolang er voor alle 2 maar een zo goed mogelijke kwaliteit uitkomt.
Verder natuurlijk een Popfilter erbij.

wat ik zelf al had gevonden:
Se electronics SE2200A €199,00 zang (goede reacties!)
Rode NT5 single €149,00 gitaar

Of

AKG C3000B €355,00 Zang/gitaar
Probleem is at ik dan 2x moet opnemen

Wat denken jullie?
Of kies ik nou helemaal verkeerde mics uit?
En is het het waard om (veel) duurdere mics te kopen? Dus zeg 600 euro voor 2 microfoons. Of is het kwaliteits verschil dan eigelijk te klein voor mijn apparatuur.

Windows PC met Fl studio
Tascam FW-1082

Als laatste, welk programma raden jullie aan om in op te nemen. waant daar is Fl studio niet echt geschikt voor.

alvast bedankt

Is er niemand die wat van mcis af weet? Wil er namelijk zo snel mogelijk een paar kopen. Alvast bedankt

AKG Perception 200
€150,-

Betere krijg je niet voor de prijs.

Voor zowel vrouwelijke als mannelijke zang, gitaar en vele andere instrumenten.

thanks!
Maar is die beter of gelijk aan de Se electronics SE2200A?
want mijn budget laat het toen, dus wil ik het dan graag ten volle benutten.
Want vind je van de instrumentmic? Of is daar ook een beter/goedkoper alternatief voor?

AKG Perception 200 is de beste qua prijs-kwaliteit verhouding.
Dat is al verschillende keren bewezen, ik heb 'm ook gehad.

Als je een goedkopere aanschaft zal het opnemen niet waard zijn.
Je eindigd dan met vele effecten om je opname op te helderen waardoor de opname te nat is.

Het is altijd beter om zo dicht mogelijk bij de ideale opnamens te komen, en daarna eventuele effecten toevoegen als kleine toevoeging.

Je zou gewoon het beste kunnen sparen voor wat betere spul, anders blijf je maar kopen, kopen, kopen.
Vooral veel informatie opzoeken over een microfoon.

Als je de technische details niet snapt kun je uitleg ook nog eens vinden op google.

Ik kan voor 220 euro een AKG C3000B kopen. Is dit verstandig? Dan heb ik dus nog ruim 100 euro voor de andere instrument mic.

shure sm57 is een goede instrument mic en niet duur (<100euro). Ook wel te gebruiken voor vocalen. Koop je die samen met een akg perception en dan houd je nog geld over voor een paar kabels, statieven en een plopscherm. :)

Back