Hallo,
Na het eindelijk mogen ontvangen van mijn Tascam FW-1082, kan ik serieus gaan beginnen met het recorden.
maar het belangrijkste mis ik nog: de microfoon(s)
Er er (te) veel keuze en kom er niet meer wijs uit.
Wat er moet komen is een microfoon voor zang van zowel vrouwne als mannen. Tevens moet er ook Rap mee worden opgenomen.
daarnaast ook nog een microfoon om acoutische gitaar mee op te nemen.
het budget voor alle 2 de microfoons samen is 350 euro.
Hoe het verdeeld moet worden onder de 2 maakt niet uit. Zolang er voor alle 2 maar een zo goed mogelijke kwaliteit uitkomt.
Verder natuurlijk een Popfilter erbij.
wat ik zelf al had gevonden:
Se electronics SE2200A €199,00 zang (goede reacties!)
Rode NT5 single €149,00 gitaar
Of
AKG C3000B €355,00 Zang/gitaar
Probleem is at ik dan 2x moet opnemen
Wat denken jullie?
Of kies ik nou helemaal verkeerde mics uit?
En is het het waard om (veel) duurdere mics te kopen? Dus zeg 600 euro voor 2 microfoons. Of is het kwaliteits verschil dan eigelijk te klein voor mijn apparatuur.
Windows PC met Fl studio
Tascam FW-1082
Als laatste, welk programma raden jullie aan om in op te nemen. waant daar is Fl studio niet echt geschikt voor.
alvast bedankt
Na het eindelijk mogen ontvangen van mijn Tascam FW-1082, kan ik serieus gaan beginnen met het recorden.
maar het belangrijkste mis ik nog: de microfoon(s)
Er er (te) veel keuze en kom er niet meer wijs uit.
Wat er moet komen is een microfoon voor zang van zowel vrouwne als mannen. Tevens moet er ook Rap mee worden opgenomen.
daarnaast ook nog een microfoon om acoutische gitaar mee op te nemen.
het budget voor alle 2 de microfoons samen is 350 euro.
Hoe het verdeeld moet worden onder de 2 maakt niet uit. Zolang er voor alle 2 maar een zo goed mogelijke kwaliteit uitkomt.
Verder natuurlijk een Popfilter erbij.
wat ik zelf al had gevonden:
Se electronics SE2200A €199,00 zang (goede reacties!)
Rode NT5 single €149,00 gitaar
Of
AKG C3000B €355,00 Zang/gitaar
Probleem is at ik dan 2x moet opnemen
Wat denken jullie?
Of kies ik nou helemaal verkeerde mics uit?
En is het het waard om (veel) duurdere mics te kopen? Dus zeg 600 euro voor 2 microfoons. Of is het kwaliteits verschil dan eigelijk te klein voor mijn apparatuur.
Windows PC met Fl studio
Tascam FW-1082
Als laatste, welk programma raden jullie aan om in op te nemen. waant daar is Fl studio niet echt geschikt voor.
alvast bedankt