Recycle slices in EXS2 groups

bobaphat

Ouwe rot
Ik probeer de slices van een beat die ik gechopt heb in Recycle te importeren naar de EXS24 in Logic. Maar dit lukt gewoon niet. Als ik die recycle file importeer, leest hem alleen maar als 1 wave file.
Nu heb ik dus geprobeerd de slices via cubase te importeren, dit doe ik als volgt:
Ik importeer de recycle file in cubase,,,, daarna ga ik naar de audiopool en doe ik extract files,,, en doe de slices in een map.
Als ik daarna in Logic de map open met die slices uit de audiopool leest ie het nog steeds als 1 wave file....

Dus hoe kan ik die slices nou het beste toewijzen aan die keygroups in de EXS24

Hmm, toevallig heb ik gisteren ook (ge-ergerd) in recycle zitten kutten.

Als je hem niet als 1 wave geexporteerd wil hebben moet je dat knopje naast de stretch-balk even uitklikken.
Daaronder zit nl. de functie "transmit as one sample". misschien dat dit helpt;weet het niet zeker.

Ik wilde zelf de recycle slices als soundfont bank exporteren maar ik kreeg ook maar 1 wave :(

Ook in samenwerking met m'n sampler werkte het niet. Mischien dat iemand wat handige tips/trucs kan vertellen over Recycle? :halleluja bvd diegene

Heb het geprobeerd en is niet gelukt:confused:
Tja, ik moet maar afwachten of er nog meer reacties komen.
Mischien dat ik toch maar Reason moet aanschaffen. Ben nog al in de weer met die breakbeats, het kost me veel te veel tijd op deze manier.

Heb nog wel een alternatief voor je: AMEN :okdan:

helaas is er (voorzover ik weet) alleen een beta versie van. Maar die vind ik goed genoeg.
check je kazaa ofzo voor dit progje!

Hiermee pak je een bijv. een beat van 4 maten. Die hakt hij in stukjes netals recycle.
Elk stukje krijgt een kleurtje; dan heb je een balk die je tot in 64e kan "dividen" om vervolgens te gaan husselen met die kleurtjes. en dan speelt-ie vrolijk de kleurtjes (dus de stukjes beat) af in de volgorde zoals jij ze wil.

Het leuke hieraan is het gemak waarmee je die aphex/squarepusher dingen kan bereiken.

Hoop dat je hem kan vinden, als dat niet lukt mail me maar even dan.

Wie is de fabrikant dan?? Ik ken dat programma niet eens.
Ik hoop dat het werkt want recycle is in princiepe gewoon waardeloos nu bah wat een teleurstelling.:(

ik was gister ook met Recycle en de EXS en Logic bezig

je kan gewoon in logic een rcy file op een audiotrack zetten en die past zichzelf gewoon relaxed aan aan het tempo, maar je bent dan niet flexible

probeer het zo eens met de EXS:

- maak een rcy file met Recycle
- laad nu de EXS en open de instrument editor
- ga dan naar instrument en kies de tab recycle convert
- kies daar jouw recycle file
* nu kan je heel relaxed het loopje omzetten (en je krijgt ook de midi-sequence eruit als je dat wilt)
* en ga nu maar eens spelen met de amplitude envelope, filter envelope, pitch... echt lekker!!

enjoy (khoop dat het helpt)

Timo

eventjes een demootje wat je ermee kan.

eerst hoor je het originele ritme en dan wat gespeel met de EXS (alleen met de exs, geen andere fx ofzo)

Waarom exporteer je het niet gewoon als wave files.

- Maak dan een nieuw instrument aan.
- Load multiple samples.
_ Kan je kiezen hoe je ze wil inladen chromatic/drums en nog iets anders.

En klaar ben je.

Je hebt dan allleen geen midi-file. Maarruh who cares

dat is nou precies wat ik al de hele tijd probeer maar niet lukt. Het probleem is dat wanneer je de file importeert in de EXS, hij hem leest als EEN wave, en niet de slices.

Back