Reason - Thor - combinator vraag

The Dj

Ingeburgerd
Hoi, heb effe een 2 vragen.

sindskort heb ik reason ben er elke avond mee bezig, en ondekt steeds weer nieuwe dingen,
nu is mijn vraag in Thor kan je een loop maken,( run Thor )
heb ik gedaan maar nu wil ik deze loop in een track gaan opnemen als ik dat wil gaan doen wordt er niks opgenomen, wat doe ik verkeerd ?

dit geld ook voor de cobinator, hoop dat iemand me effe kan helpen bvd.

vriendelijke groet
Ron

Ik snap niet helemaal wat je probeert te doen, maar ik probeer het te begrijpen.

Allereerst moet je voor het apparaat (bijvoorbeeld thor, nn19 of een gecombineerd apparaat binnen een combinator) dat je wilt aansturen via de sequencer een track aanmaken. Op die track moet je vervolgens een notelane aanmaken.
Daarna kun je sequences uit bijvoorbeeld een matrix of redrum plaatsen op die notelane (rechts klik -> Copy pattern to track). Je kunt ook met de muis midi-noten intekenen op de notelane van het gewenste apparaat (wel eerst een clip aanmaken overigens).

De sequence die je in de thor hebt gemaakt, kan voor zover ik weet niet naar een notelane gekopieerd worden.

Ik heb een tijd geleden een geweldige Nederlandstalige (!) reason tutorial gevonden. Inmiddels is hij nog verder uitgebreid en ik vind hem erg geschikt voor zowel beginners als gevorderden: Wauter's Reason Tutorial. :)

Ik weet niet wat voor muziek je maakt of wilt maken, maar wellicht ter inspiratie: Flampad, concessie-electro-trance-techno-dang dang, gemaakt met Reason. ;)

Laatst gewijzigd:
Je kunt je sequencer in thor niet direct kopiƫren naar je notelane, lijkt me erg frustrerend als je net een leuk deuntje uit je step sequencer krijgt! Maar als je "MIDI gate" als source ingeeft en destination "step seq. trigger" kun je nu in de notelane je stepsequencer-creatie terugvinden.
zet ook "midi note" op destination "step seq. transpose" en je bent klaar..
Ik neem aan dat dit is wat je zocht, zo niet.. stuur me een mail

Back