Samples, hoe hier mee om te gaan?

robbie50

ferkeert lit
Hallo,

Waarschijnlijk een "stomme" beginnersvraag.....
Ik heb een CD met Akai Advanced Orchestra samples...
Op de CD lees ik , in mijn verkenner, niets...(win XP)
Als ik het programma CDXtract open, zie ik de samples wel en kan ze ook horen, maar......
Welke stappen moet ik nu ondernemen om ze in mijn Motif XS te krijgen?:stupid
Omzetten naar een ander volume?
En hoe laad ik ze dan in mijn synt?

Het is echt, en dat merken jullie wel, de eerste keer dat ik met samples werk......

graag reacties, zodat ik een beetje wijzer wordt....

groet,

robbie
:okdan::doei:

Ik denk dat het probleem is dat die samples in Akai format zijn... dunno, ik werk niet met een pc maar volgens mij is er ergens wel een convertor te vinden op het net.

Sample cd's worden niet herkend door windows je moet software gebruiken om deze te lezen. In jouw geval dus CDXtract. Dan zet je ze om in een formaat die de Motif XS kan lezen of anders wav dat werkt bijna altijd. Deze sla je op op je harde schijf, en dan laad je ze in je motif via USB of memory stick of wat de motif ook gebruikt.

Sample cd's worden niet herkend door windows je moet software gebruiken om deze te lezen. In jouw geval dus CDXtract. Dan zet je ze om in een formaat die de Motif XS kan lezen of anders wav dat werkt bijna altijd. Deze sla je op op je harde schijf, en dan laad je ze in je motif via USB of memory stick of wat de motif ook gebruikt.

Yeps, zo moest ik het ook doen met een Akai CDROM. Met CDXTract omzetten naar wav en dan via SCSI van PC weer naar de Akai sampler. Heb namelijk geen CDROM drive die ik rechtstreeks op Akai kan aansluiten. Zo zal het met je Motif ook wel kunnen, maar dan (gelukkig) met USB o.i.d. :)

Bericht door een moderator:
Ook even draadje verplaatst naar juiste forum.

Back