Nieuwe Imac aansluiten op O1v96

bazziman

Ouwe rot
Vrienden,

ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een gloednieuwe Imac 24" ga ontvangen....ik heb een vraagje: kan ik deze via de digitale in en uit gang direct aansluiten op mijn O1v96 mengtafel? Ik zou hem graaag op de SPDIF willen aansluiten (zo had ik vroeger mijn PC ook via de MAUDIO Delta Audiophile aan mijn mengtafel hangen). Ik kon dan 1 spoor stereo uitzenden en 1 spoor stereo opnemen (op 24 bit / 41 tot 96 Khz).

Zou dat via de bestaande in en uitgangen op de iMac ook kunnen of zie ik iets over het hoofd?

Op termijn wil ik misschien meerdere kanalen aan te sluiten (via de Adat en een USB/Firewire interface) zodat ik meerdere sporen vanuit de mengert op kan nemen in Logic maar voor nu heb ik even niet zoveel geld te besteden dus ik wacht daar liever mee.

Super. Lijkt mij (for the time being) een fatsoenlijke manier om al het geluid vanuit de Imac naar de O1v96 en mijn boxen te krijgen en andersom: om stereo de stereo uit van de O1v96 op te kunnen nemen.

Bedankt voor de reactie jongens! Ik neem aan dat het gewoon met een jack naar tulp kabel kan worden aangesloten?

Op termijn 's kijken naar een fatsoenlijk audio-interface...

Optisch? Echt d'r is op de apple site zelf echt niks te vinden...oppervlakkig geblablah over hoe makkelijk, mooi en gaaf het allemaal is maar gewoon specs geven doen ze niet.

Na ja....een gegeven Mac mag ik natuurlijk niet in de bek kijken....en binnenkort toch maar iets leuks uitzoeken voor het serieuzere werk (Motu 828 ofzo?)...

Volgende staat onder de Audio specificaties van de iMac op de apple site te vinden :

• Koptelefoon/optische digitale geluidsuitvoer (mini-aansluiting)
  • Geluidsinvoerpoort/optische digitale geluidsinvoer (mini-aansluiting)

Maar wat de mini aansluiting precies inhoud op het gebied van optisch vraag ik me nog af....

Volgende staat onder de Audio specificaties van de iMac op de apple site te vinden :

• Koptelefoon/optische digitale geluidsuitvoer (mini-aansluiting)
  • Geluidsinvoerpoort/optische digitale geluidsinvoer (mini-aansluiting)
Maar wat de mini aansluiting precies inhoud op het gebied van optisch vraag ik me nog af....
Denk dat ze gewoon 3,5mm jack bedoelen en dat het dan een gecombineerde aansluiting is. Dat heeft m'n Creative Xtreme Audio notebook ook gecombineerd.

Optisch? Echt d'r is op de apple site zelf echt niks te vinden...oppervlakkig geblablah over hoe makkelijk, mooi en gaaf het allemaal is maar gewoon specs geven doen ze niet.

Na ja....een gegeven Mac mag ik natuurlijk niet in de bek kijken....en binnenkort toch maar iets leuks uitzoeken voor het serieuzere werk (Motu 828 ofzo?)...

Specs kwestie van op het goede knopje drukken lijkt mij?
Nog meer

quote: (hoef je niet alles te lezen)
"Audio In / Optical Audio in port
The Audio In port accommodates both digital optical input and analog audio input.

Analog audio line input is accepted through a 3.5mm mini phone jack. The sound input jack accepts line-level stereo signals up to 24-bit stereo 44.1-192kHz sampling rate. It also accepts a stereo miniplug-to-RCA cable adapter for connecting stereo equipment to the computer.

Optical audio input is SPDIF format and uses a standard Toslink cable with a Toslink mini-plug adapter, accepting up to 24-bit stereo and 44.1-96kHz sampling rate.

The iMac (Late 2006) also has a built-in microphone near the built-in iSight camera at the top of the computer screen bezel."

oftewel: meer dan genoeg specs en technisch geneuzel, kwestie van het juiste knopje indrukken...

Ik zal wel met mijn neus hebben zitten kijken....(schaam, schaam)...bedankt voor de hulp.

Maar wacht 's even...als het een optical Spdif (toslink) is ga ik die natuurlijk nooit op de Spdif van mijn 01v96 aansluiten; die werk niet optisch maar gewoon met oudewetse tulp-stekkertjes.

Ik denk dat ik die Motu sneller zal moeten halen dan gepland. ;)

For the time being dan maar ouderwets op de analoge tour (ik neem aan dat ik de hoofdtelefoon aansluiting met een jack to 2xtulp gewoon wel kan gebruiken.)

Ik zal wel met mijn neus hebben zitten kijken....(schaam, schaam)...bedankt voor de hulp.

Maar wacht 's even...als het een optical Spdif (toslink) is ga ik die natuurlijk nooit op de Spdif van mijn 01v96 aansluiten; die werk niet optisch maar gewoon met oudewetse tulp-stekkertjes.

Ik denk dat ik die Motu sneller zal moeten halen dan gepland. ;)

For the time being dan maar ouderwets op de analoge tour (ik neem aan dat ik de hoofdtelefoon aansluiting met een jack to 2xtulp gewoon wel kan gebruiken.)

van alle SPDIF heb ik eerlijk gezegt geen kaas gegeten, dus kan het je niet vertellen...

2 tulp naar stereo mini jack werkt gewoon perfect ja...

van alle SPDIF heb ik eerlijk gezegt geen kaas gegeten, dus kan het je niet vertellen...

2 tulp naar stereo mini jack werkt gewoon perfect ja...

Thanks Bass_Fish...ga ik daar 's lekker mee beginnen. De Imac kan elk moment worden geleverd (ik hoop donderdag...) dus ik ben nog wel even bezig met het overzetten van alle meuk van mijn Macbook Pro (die ik niet voor muziek gebruik momenteel, maar gewoon voor werk).

Daarna rustig uitzoeken welke firewire interface er het beste bij past.

Back