reason 4 / cubase sx3 losse sporen

dano

Ingeburgerd
Heey iedereen,

Ik ben nu al een tijdje bezig met beats maken, en wil binnenkort iets van een tape droppen. En wil natuurlijk dat al mijn beats netjes kunnen worden afgemixt. Ik werk in reason 4, en heel af en toe met cubase (als mijn pc dat toe laat) Normaal gesproken sla ik mijn beats gewoon op als wave/mp3 bestanden. Maar nu ik wil dat mijn beats worden afgemixt, is het wel noodzakelijk dat ik losse sporen ga gebruiken. Mijn vraag is, hoe kan ik dit regelen in cubase? Ik weet dat er zoiets bestaat als bouncen, maar ben hier best wel een leek in.

Zou iemand me kunnen helpen? :kroon:

Groetjes,

Dano

Dat kan via Rewire! Zoek dat hoofdstuk effe op in de cubase en Reason manual.

Start eerst Cubase op. Activeer Rewire. Start Reason op. Zet alle Rewire kanalen in Cubase aan. Alle audio uitgangen van Reason komen nu uit op de mixer van Cubase. Je kunt ze nu onafhankelijk van elkaar mixen!

Dat kan via Rewire! Zoek dat hoofdstuk effe op in de cubase en Reason manual.

Start eerst Cubase op. Activeer Rewire. Start Reason op. Zet alle Rewire kanalen in Cubase aan. Alle audio uitgangen van Reason komen nu uit op de mixer van Cubase. Je kunt ze nu onafhankelijk van elkaar mixen!

Ik heb nog steeds geen flauw idee het werkt :stupid

Maar ik maak al mijn tracks al in Reason, is er nu nog wel een mogelijkheid om alle tracks te rewiren naar Cubase als het ware?

Ik weet niet of het in de manual staat (vast wel), maar als je losse kanalen uit Reason wilt afmixen in een ander programma, dan moet je de kabels die normaal gesproken de mixer ingaan loshalen en aan de Hardware Interface koppelen. Anders heb je alleen maar een stereo-input in bijv. Cubase.

Ik weet niet of het in de manual staat (vast wel), maar als je losse kanalen uit Reason wilt afmixen in een ander programma, dan moet je de kabels die normaal gesproken de mixer ingaan loshalen en aan de Hardware Interface koppelen. Anders heb je alleen maar een stereo-input in bijv. Cubase.

Lezen dus, die manual!

Was eens een spotje van Discovery Channel: books feed your mind.
Lezen is NIET schadelijk voor je gezondheid!

Back