Probleempje met Audio Damage Replicant

makko

Stamgast
Hallo mensen..

Replicant is echt een te gekke plugin! ik geniet er echt van.. ik kan mezelf echt hele dagen vermaken door aan de knoppen van die plugin te draaien! :{

maar niet in Ableton :(
Ik heb volgens Ableton de juiste parameters geselecteerd/gelinkt aan mijn controller... ik zie het schuifje van de Abletongui zelf heen en weer gaan.. Maar in de plugin staat die parameter gewoon stil en ervaar ik geen reactie..

zodra ik de gewenste parameter gewoon in de plugin zelf draai(met de muis dus) werkt het wel gewoon...
maar dat wil ik dus niet!

ik wil gewoon netzoals in fruityloops(want daarin lukt het wel..) lekker kunnen freaken met die plugin! :)

iemand die weet of dit aan de plugin ligt? of dat ik ergens niet goed heb ingesteld/kan instellen?

ik heb de vraag hier: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=74077
ook al eens gesteld.

maar ik kreeg geen reacties..
Ik hoop dat iemand het weet en me helpen kan, zodat het straks wel lukt! :biertje:

Even bij de meest voor de hand liggende oplossingen beginnen :

Heb je de monitoring op dat kanaal geactiveerd (de rode knop onderaan je channelstrip)? Staat je controller (of 'All Ins') geselecteerd in de 'MIDI From' box?

Wat bedoel je precies met 'het schuifje van de Abletongui' ? Zoek anders ff in de manual op hoe de verschillende componenten genoemd worden, dat communiceert makkelijker...

O sorry.. ik dacht dat ik wel duidelijk was.

Ja er komt wel gewoon audio uit dat kanaal hoor... en ja mijn controller staat geselecteerd in de 'MIDI From' box.

Ik bedoel de schuifjes/balkjes waarin ableton zelf alle parameters van de plugin laat zien.

Daar heb ik ze dus gelinked aan mijn controller gewoon zoals het moet.
Abletons schuifjes reageren wel degelijk..
Maar in plugin zelf zie/hoor ik geen beweging. :(

glitchen met de hand op de muis.. dat gaat toch niet.... :P

Aha nu vat ik hem...

Ik gebruik eigenlijk alleen de MIDI Learn functie van VSTs zelf, heb je dat al geprobeerd ? Ik ken deze VST niet, maar zie in de specs dat alle parameters via MIDI Learn aan je controller gekoppeld kunnen worden.

Dat werkt meestal hetzelfde als in Ableton :

- MIDI Learn functie activeren
- Control selecteren met muis
- Knoppie draaien / Schuiffie pielen
- Presto!

Vreemd genoeg heb ik wat jij nu probeert te doen eigenlijk nog nooit geprobeerd ... maar je zou verwachten dat dat wel moet lukken. Ga het vanavond ook eens proberen.

een echt ableton issue?

''Most of our products only work at 44.1 and 48 kHz sampling rates. If this is occurring, chances are you are working at a sampling rate that is something other than the above. We are in the process of changing our product line to account for higher sampling rates; in the meantime we only support 44.1 and 48 kHz. ''

dit zou het wel eens kunnen zijn.. als ik thuis ben probeer ik het nog eens :)

ik heb werkelijk geen flauw idee...

dit is het enige wat ik me kan bedenken/vinden, aangezien mijn ableton op 96Khz staat ingesteld.

magoe.. denk je dat je dit 'misschien bekende issue' nog terug kan vinden?
ben benieuwd of er een oplossing voor gevonden is, aangezien dr ook geen 'MIDI learn functie knop' op de plug zit om het zoals pazkal doet te proberen.

Daar heeft het zeer zeker niets mee van doen.

Nogmaals ik ken de plug-in niet, maar de website zegt :

"Full MIDI Learn for hardware control of every parameter. (VST only; handled by host in AU version)."

Vervolgens check ik de manual op de website :

http://www.audiodamage.com/manuals/Replicant_Manual.pdf

...en zie dat het daar in staat...in het hoofdstuk MIDI Controllers staat precies beschreven hoe je de MIDI Learn gebruikt.

Succes. En lees manuals ! Dat bedoel ik niet lullig, maar het kan je een hoop wijsheid opleveren en andere mensen tijd besparen :okdan:

Daar heeft het zeer zeker niets mee van doen.

Nogmaals ik ken de plug-in niet, maar de website zegt :

"Full MIDI Learn for hardware control of every parameter. (VST only; handled by host in AU version)."

Vervolgens check ik de manual op de website :

http://www.audiodamage.com/manuals/Replicant_Manual.pdf

...en zie dat het daar in staat...in het hoofdstuk MIDI Controllers staat precies beschreven hoe je de MIDI Learn gebruikt.

Succes. En lees manuals ! Dat bedoel ik niet lullig, maar het kan je een hoop wijsheid opleveren en andere mensen tijd besparen :okdan:

Dat is het um nou juist dit valt buiten de normale uitleg in de handleiding ... maar wilde ik net typen : het issue staat wel in de handleiding omschreven !

Dus idd even handleiding checken :eureka:

dankjulliewel! 8o 8o 8o

heb nooit echt in de handleiding gekeken, omdat ik in fruityloops nergens problemen mee heb gehad, en het op het eerste gezicht een vrij simpele plug is, die je sowieso snel onder de knie hebt. Maargoed jullie hebben gelijk! :engel:

lekker cliché ook.. dat ''kijk in de handleiding'' hier op ditforum... maar t heeft me wel geholpen! :slotje:

Laatst gewijzigd:
zo ik naar huis gegaan om het eens uit te testen.

tot stap 3 werkt midi learn perfect.. stap 3 voert die gewoon helemaal NIET uit!

de draaiknop/slider/drukknop 2x heen en weer draaien/drukken(volgens de handleiding) mag ook niet baten. :(

''Replicant waits until it has received two consecutive continuous controller messages with the same controller
number before it makes an assignment. This filters out extraneous data sent by some MIDI controllers. If you
are assigning a button or switch on a MIDI controller, you may have to press or move the switch twice before
Replicant recognizes the controller and assigns it to the desired knob.''

''Replicant waits until it has received two consecutive continuous controller messages with the same controller
number before it makes an assignment. ''

ik heb 2 draaiknoppen hetzelfde nummer gegeven.. kan draaien tot ik een ons weeg.. maar geen effect :(

in fruityloops doe ik gewoon: last tweaked parameter > link to controller > feesten maar!
bleehhh! wat een ***zooi

*ter info, ik gebruik de evolution uc-33e, aangesloten via usb(heb geen adapter om het eens met een midikabel teproberen)

Laatst gewijzigd:
Komt er wel MIDI in op je tracks? Oftewel: knippert de MIDI Track In indicator rechts bovenin als je aan je controller zit?

Zo niet, dan moet je in 'Preferences' 'Track' op 'On' zetten bij je MIDI-controller.

Het gaat zo te zien trouwens niet om 2 knobs met dezelfde waarde, maar om 2 keer dezelfde waarde achter elkaar. Check ook ff of je ingestelde MIDI value niet overeenkomt met een standaard waarde uit de MIDI implementatie. Weet niet of dat wat uitmaakt, maar is sowieso geen gek idee.

Ja! de MIDI track indicator knippert zoals het hoort..

ik bedoel als je een knop draait gaat ie toch van 0 naar 127. hoe de fuk moet ik dan bijvoorbeeld 2x 50 achterelkaar zien te krijgen! :confused:

dus ik had inderdaad begrepen dat ik gewoon 2x een CC 108 moest sturen, maar niet dus :o:

en uhw.. sorry.. dat onderstaande stijgt me net boven mijn pet.
zou je dat in dummie taal uit willen leggen?

welke midi value? welke standaard waarden? hoe midi implementatie? *nogmaals sorry* :(

Ja! de MIDI track indicator knippert zoals het hoort..

dus ik had inderdaad begrepen dat ik gewoon 2x een CC 108 moest sturen, maar niet dus :o:

welke midi value? welke standaard waarden? hoe midi implementatie? *nogmaals sorry* :(

Euh, dat had je dan goed begrepen, want dat bedoel ik ook. 2 keer dezelfde CC waarde, maar dan gewoon op 1 knop, 2 keer achter elkaar draaien. Althans, volgens mij bedoelen ze dat. Ik weet niet wat er gebeurt als je 2 knobs dezelfde CC waarde geeft. Zou normaal gesproken wel moeten werken, maar je weet maar nooit.

Een aantal CC's is 'gereserveerd' voor vaste parameters als panning, volume, sustain pedal o.i.d. Als je nou net die value gebruikt ontstaan er wellicht conflicten, maar daar hoef je niet perse naar te kijken. Check dit :

http://www.tweakheadz.com/midi_controllers.htm

CC 108 lijkt unassigned, dus daar zal het niets mee te maken hebben. Ik zal vanavond eens een trial downloaden om te kijken of ik het wel aan de praat krijg.

Klinkt alsof je een oplossing hebt gevonden ? Tell us please ... hoeven wij niet in de handleiding te kijken *D
(geloof ook niet dat er een oplossing in de handleiding staat maar eerder een signalering)

Ik weet niet wat er gebeurt als je 2 knobs dezelfde CC waarde geeft. Zou normaal gesproken wel moeten werken, maar je weet maar nooit.

helemaal niets dus! want dat had ik dus geprobeerd :eureka:

Maar iniedergeval hartstikke bedankt alvast voor de moeite die je erin steekt! :okdan:

Nou ik bedoel meer of de CC-waarde niet wordt reassigned naar 0 ofzo als je dezelfde CC op een andere knob zet.

Ik zie dat je een UC33e gebruikt, heb ik zelf ook gehad, mooi bakkie. Weet je wel zeker dat ie CC uitstuurt? Want voor zover ik me kan herinneren kan dat ding verschillende protocollen uitsturen. Volgens mij staat er een indicator m.b.t. het protocol in het display op het moment dat je aan de knob draait, maar dat weet ik niet meer zeker. Er zou dus 'cc' ofzo moeten verschijnen...

Afijn, later meer. Ik zit net deze week zelf tot m'n elleboog in m'n eigen MIDI configuratie, dus ben er toevalligerwijs veel mee bezig op het moment...

helemaal niets dus! want dat had ik dus geprobeerd :eureka:

Maar iniedergeval hartstikke bedankt alvast voor de moeite die je erin steekt! :okdan:

CC 108 lijkt unassigned, dus daar zal het niets mee te maken hebben. Ik zal vanavond eens een trial downloaden om te kijken of ik het wel aan de praat krijg.

Trails doen ze niet aan bij audio damage. Scheelt je weer wat midiwerk ;)

Makko,

Ik heb een soortgelijk probleem met Volcano2 (maar dit werkt volgens mij sowieso voor alle plug-ins) zojuist opgelost dankzij onderstaande instructie van de geweldige heer of mevrouw FabFan op het FabFilter Forum, welke ik even schaamteloos paste :

-----

a) create an extra midi track for remote control of the plug-in.

b) set its output to the track where the plug-in resides.

important: there's a 2nd list-object under the the track selector (at the beginning it says: "Track in"). Change it to the plug-in you want to control.

c) set the target track to "Monitor in" or in record-state and you're ready to control the parameters.

this also works with plug-ins that are bundled into a rack. the dropdown-list shows all existing plugs and let you adress them.

note: this also means that you have to create an extra midi track for every plug-in you want to control!

you simply can't control an FX on a vsti-track by recording directly into this track. you have to make the detour via the extra midi-track. this also applies to already made controlnumber-settings. you have to use a seperate channel all the time.

-----
Copyright FabFan 2008

Hierna dus de MIDI Learn van je plug-in gebruiken om knobs toe te wijzen. Werkte bij mij in 1 keer en ik ben nu zeer uitbundig knoppendraaiende !

groet
P

Back