Roadster Music B.V.

benitom25

Nieuwkomer
Geen idee of dit onderwerp op de juiste plaats is gepost, maar ik zou graag willen weten of iemand mij misschien kan vertellen wat er met Roadster Music gebeurd is.
Het blijkt dat Roadster al (lang?) niet meer bestaat. Is Roadster nu ondergebracht bij een andere maatschappij, of helemaal van de aardbodem verdwenen. En wat is er gebeurd met de contracten die bij hen waren afgesloten? Zijn die dan automatisch overgegaan?

Ik hoop dat iemand hier iets meer over kan vertellen.

gr, Benito

Google zegt:

"BMG Publishing Acquires Roadster Music Catalog

BMG Music Publishing has acquired Amsterdam-based Roadster Music B.V., which has a catalog of hard rock material released by sister label Roadrunner Records. The deal, for an undisclosed sum, also includes a co-venture for signing new talent with Roadster's former owner, Roadrunner Arcade Music Group, which is headed by Cees Wessels. BMG Music now owns the entire catalogs of Sepultura, Type O Negative, Fear Factory, Coal Chamber, Machine Head, and Biohazard. In addition, Roadster contains five tracks written by Mercyful Fate's King Diamond and Hank Shermann that were recorded as a medley by Metallica on its 1998 hit album "Garage Inc." (Elektra). BMG Music, under the name Universal Songs, has administered the Roadster catalog throughout Europe since 1982. Bram Keizer, managing director of BMG Music Publishing Benelux and formerly of Universal Songs, managed the catalog. --Irv Lichtman, N.Y."

Blijkbaar al vroeg in 2000.

@Napole0n: Thnx voor de info. Ik heb hier waarschijnlijk overheen gelezen...

@smackos: Ik kan hier helaal geen informatie over vinden via google. Kun je mij vertellen hoe je aan deze informatie komt? (eventueel een linkje?)

Ik heb nl in het verleden een aantal releases gehad en me daarna jarenlang niet meer met produceren bezig gehouden. Nu ben ik onlangs weer begonnen en zie in het Publishing contract met Roadster staan dat deze nog steeds zou gelden. Maar aangezien Roadster niet meer bestaat en ik hier nooit van op de hoogte ben gebracht, vraag ik me af wat er nu met het contract is gebeurd? Overgenomen door BMG Publishing in dit geval?

Volgens mij is bij overnames en fusies altijd de mogelijkheid om een contract open te breken, dus het lijkt me niet dat je nu automatisch aan BMG vast zou zitten.

Ik zal eens contact opnemen met BMG om te kijken of het contract daar nog actief is. Thnx voor de info!

Lijkt mij dat er een clausule in staat dat het overdraagbaar is, en dus overgenomen kan worden door een derde, gedeeltelijk, of zoals in dit geval wellicht, in zijn geheel.
Dat is standaard bij veel contracten.
Dan zit je vast aan bmg.

Gebeurde ook te tijden van arcade naar corbeau publishing (strengholt) bijvoorbeeld.

Back