midi sequenser voor pattern dump

waffa

Ingeburgerd
g' avond,
Ik wil mijn patterns van mijn mc 303 naar mijn computer pleuren, welke (simpele) midi sequenser is daarvoor geschikt? Heb natuurlijk wel even rondgekeken, maar.. bomen en iets met een bos...
ik wil de patterns in smf later in een andere hardware sequenser laden.

Alvast bedankt

Volgens mij ga je de MC303 Midi Tracks op External moeten zetten,
en zo één voor één, (of mss ineens al de midi channels) opnieuw opnemen
met een Sequencer! Maar je gaat de 'Groove' wel niet 100% kunnen rippen denk 'k

Tegenwoordig is't wel 'de mode' op de betreffende MC patterns op te nemen in audio, en zo verder te bewerken met een DAW...

Verder is er MidiQuest, maar geen idee of ie de patterns kan exporten naar .mid !!!

Lijkt me een simple vraag, maar in de praktijk komt er wel wat bij kijken
om zo'n MC303 pattern dump om te zetten in .MID

"Een workstation Synth kan dat wel! -werkt ineens in midi formaat -terwijl de MC303 toch een eigen stijl heeft..."

Dank je wel voor je reply, maar ik ben ngo neit veel verder.. Ik zoek nl een simpele freewre sequenser die alle tracks/patterns in een keer kan opnemen en dan kan er aparte files van kan maken. net als in cubase met "explode" alleen heb ik dat programma niet, en wil liever iets simpelers...
Iemand suggesties? (direct laden in de andere hardware sequenser zorgt op de een of andere manier voor fouten bij de eerste noot en daar is geen hardware/softwarematige reden voor aan te wijzen)...

zoals we je ook al in een andere thread proberen te vertellen : bestaat NIET

en dat heeft niks met de software te maken maar alles met de (slechte / non) MIDI implementatie van de MC-303.

dus nogmaals, wat je wil bestaat niet en kan niet

tenzij op de methodes die jou reeds uitgelegd zijn

Een Roland MC50 misschien? Tweedehands te koop voor
een prikje .... en uiterst stabiel!

Bu:Z

Back