::Welke is de betere midi controller??::

shefida

Nieuwkomer
Beste Synthforum leden,

Ik wil graag in de toekomst een midicontroller kopen.
Maar ik weet dus totaal niet waar ik op moet letten of wat dan ook.
Zelf heeft een bekende mede producer mij geadviseerd om een; M audio 25 te hallen?

Zelf zat ik te twijfelen uit de onderste controllers;
Edirol PCR 500
Yamaha KX 25
M-Audio 25
Emu XBoard 61

Zijn er nog suggesties welke controller beter is maar onder de prijs klasse zit.

Budget 250,-
Waar het aan moet voldoen...
Ik ben zelf een hardstyle producer dus zal het veel al gebruiken voor de Screeshes en de melodieen en ga zo maar door. Mij lijkt het wel handig als dat hij makkelijk te installeren is en dat hij opzich toch nog wel redelijk wat leuke functies heeft.
Ook lijkt het me wel makkelijk dat als ik op de key druk dat er geen delay in zit van een halve sec. of wat dan ook.

Overigens gebruik ik Fruity Loops 7 xxl dus weet niet of er dan al wat afvalt?

Maargoed
Ik ben benieuwd.

Met vriendelijke groeten,
Shefida

Laatst gewijzigd:
Ik heb zelf een Axiom 61. Het is een geweldig keyboard met heel veel mogelijkheden. Daardoor is het helaas wat ingewikkelder te programmeren. Zelf heb ik er wat probleempjes mee in FL Studio op dit moment, er is geen native ondersteuning (zie Image-Line forum) en het is m'n eerste dus heb ik waarschijnlijk wat foutjes gemaakt. In Cubase werkt het ding overigens als een droom. Kan niet makkelijker zijn om functies toe te wijzen.
Ondanks de probleempjes zou ik geen andere controller willen eigenlijk.

P.S. = De delay/latency waar je het over hebt kan je in FL Studio aanpassen.

Bedankt voor je snelle reactie.
Zelf heb ik wel wat slechte reacties hier over gelezen dus ik twijfel er nog echt over.

Ik ga de overstap nog niet maken naar cubase, dus zou het voor mij in fruityloops gewoon goed moeten werken.

ik gelloof dat die nieuwe PCR's van edirol ook een soort automap hadden, dat is wel interessant lijkt mij

Ik kom steeds slechtere knoppen tegen. Is goede knoppen/encoders taboe de laatste 10 jaar of moet je dan gewoon diep in de buidel graaien ?

Ik zou de boel scheiden en gewoon een los midi keyboard en een losse controller kopen. Bevalt een van beiden niet kun je die niet upgraden. Met die alles in een dingen moet het maar net allebei goed zijn.

En dan zou ik voor een Behringer BCR-2000 gaan plus een los aanslaggevoelig keyboard.

En dat van de delay als je op de toets drukt lijkt me eerder een probleem met de latency van je audio interface.

Heb me zooi gekocht en stuit nu al op een Automap probleem:S?

Of TFM niet geR'd?

Ik bedien met mijn remote sl 25 mijn virus control zelfs als ik 'm in kore2 steek. Dat bolt echt perfect. Tot nu toe geen enkele vst tegengekomen die er problemen mee heeft en heb massa's vst's ge-try'd.

Groeten

Back