Usb Audio Interface

Arnevr

Ingeburgerd
Hallo,

Ik ben opzoek naar een Audio interface van goede kwaliteit. Moet minimaal 3 uitgangen hebben (1 voor aan te sluiten aan mixer, 1 voor monitor/headphone, 1 voor drummer. Ook moet hij een XLR aansluiting hebben met een ingebouwde 48v fantoomvoeding. Hij moet ook nog minimaal 2 andere ingangen hebben (liefst jack, anders RCA)

De uitgang voor de drummer is voor wanneer we met de band wellicht ooit enkele lijnen via de orkestband willen laten lopen, en dus niet het tikje van de metronome over de PA is te horen.

Ik wil hem live gaan gebruiken in combinatie met mijn Macbook (nieuwste serie, 2,4 Ghz).

Ik heb deze gevonden van ESI, heeft iemand hier ervaring mee? En ga ik vooruit qua geluidskwaliteit in vergelijking met de standaardgeluidskaart in mijn macbook?
http://www.feedback.nl/?b=EU46XL&a=178

Ik wil max. rond 150/200 uitgeven.

Deel jullie ervaringen/tips.

Alvast bedankt,
Gr,
Arne

hm, budget is niet al te ruim.
die ESI is niet duur, ik heb zeer goede ervaringen met de ESI juli@, das dan wel een PCI kaart maar het geluid en stabiliteit vond ik uitstekend.

als die ESI genoeg biedt, gewoon doen, zoek ook wat reviews op .

Hallo,

bedankt voor je reactie. Ik ben gister even naar Feedback gegaan om die ESI te kopen, alleen de verkoper had me overgehaald het niet te doen en zei dat ik beter voor een Firewire Interface kon gaan. Hij zei dat de Focusrite Saffire LE van 300,- de enigste was met 3 uitgangen. Echter heeft een vriend van mij een Presonus Inspire 1394 (heb hem nu van hem geleend) en ik zie dat deze ook 3 uitgangen heeft (waaronder 2 mini-jacks, en 1 rca.) Deze uitgangen zijn echter niet gebalanceerd wat wel het geval is bij die Saffire. Het prijsverschil vind ik echter te groot, en aan die 8 outputs op die saffire heb ik ook niks...

Jullie mening?

En ook nog, die verkoper zei dat Firewire vééééél stabieler zou zijn als USB. Klopt dit? En hóé is firewire precies stabieler?

Hallo,
En ook nog, die verkoper zei dat Firewire vééééél stabieler zou zijn als USB. Klopt dit? En hóé is firewire precies stabieler?

Ben nu overgestapt van FireWire naar USB interface. En de firewire trok het wel beter kwa prestatie. De USB interface durft wel even te hikken ingaan als ik 9 kanalen softsynths laat processen. De FireWire interface had het daar niet moeilijk mee.

Beide kaarten waren van het merk Edirol met ongeveer dezelfde specs (buiten het aantal I/O)

Dus als je het mij vraagt is firewire wel de beste keuze. En ook over het algemeen ook wel duurder.

Greetz,
Yves

Back