hm klein Ableton vraagje:)

SelkiesJS

Nieuwkomer
Ik ben net begonnen met ableton en ik had nu al een klein vraagje:)
Ik wil een drum rack maken met de verschillende drum instrumenten
in in ableton. Echter wanneer ik een een drum geluid uit impuls op een pad
sleep. Krijg ik altijd het eerste geluid van die impuls drum. In dit geval dus de bass kick vaak. Is t mogelijk om de verschillende geluiden over de pads heen te zetten uit een impulse drum kit? Of heeft iemand een idee waar ik dit kan vinden. Want met die slicke ableton video tutorials kom ik niet echt verder:P (zijn meer promotie filmpjes). Alvast bedankt!

Ik zou gewoon je drumsounds vanuit de abletonexplorer naar de pads van je drumrack slepen.
Ik denk dat als je de impulse naar een drumpad van drumrack sleept, je het hele instument dus daarin zet, en dat dan alleen het "eerste geluid" wordt afgespeeld.
Het is geinig om ipv een impulse juist een synth naar zo'n pad te slepen...
succes.

ietsjes omslachtiger maar kan je niet gewoon één voor één de samples van de impuls pads naar de drumrack pads slepen?

Volgens mij kun je een eenmaal in een impulse geplaatste sample niet meer daaruit verplaatsen (wel verwijderen). Dus dan zou je de losse samples via de ableton explorer gewoon in de drum rack moeten zetten.

je moet gewoon op die bovenste impulse klikken, dan krijg je een lege.

dan kun je daar clips, stukjes clip, dingen uit de browser en sampletjes van je harde schijf in slepen.

Ik heb ook net ableton, ik vind die impulse echt super als je m een beetje door hebt. Lekker mpc stijl beats choppen 8)

Hm ik heb idd al wat dingetjes geprobeerd. Je kon wel geloof ik uit de impuls drumkits samples halen. Misschien daarna weer in een drum rack plaatsen?
Ik vind de impuls drumkits opzich wel geinig maar per kit heb je vaak maar
6 verschillende geluiden. En daarnaast zou ik graag een snare uit de ene kit willen gebruiken en een bass uit een andere bijvoorbeeld. Als gewoon t hele instrument plakt dan krijg je alleen t eerste geluid idd.
Misschien gewoon maar geheel nieuwe samples ergens vandaan halen/beginnen:P.
Vinden jullie die impuls kits dan niet n beetje beperkt? vergeleken bijvoorbeeld met battery ofzo?

Maar zijn alle drums die in impuls zitten ook gewoon los te vinden dan?

Hm weet iemand misschien waar de afzonderlijke samples uit bijvoorbeeld de impuls kits zijn te vinden? Bij de samples zie ik enkele standaard samples te vinden maar niet die in de impuls kits zijn verwerkt. Wel een heel mooi programma dat ableton, maar er zijn voor mij nog enkele onduidelijkheden die ik niet weet op te lossen:erm:

Back