MusicLab RealStrat --> extra effecten + technieken

Inti_Loops

Ingeburgerd
Heeeey!

Ben recentelijk de troste eigenaar van MusicLab RealStrat. Ben tevreden over het programma, maar de sound die eruit komt, klinkt nog niet echt rock'n'roll genoeg. Heeft er iemand tips over bepaalde effecten die ik moet laten lopen bij afspelen van instrument? En als er iemand bepaalde tips heeft over het inbrengen van gitaarnoten via mijn synth (welke akkoordnoten ik best gebruik + welk octaaf...) dan is dit ook steeds welkom.

Ik heb ook gehoord dat het beter klinkt als je minstens 2 kanalen van je gitaarpartij maakt, en dan de pan op de 2 kanalen lichtjes zou modifieren voor een sterker geluid. Indien er nog iemand wat trucs weet... Ook steeds welkom :-) The sky is the limit...

Ik zou gewoon wat van de bekende gitaareffecten proberen zoals:

-Native Instruments Guitar Rig
-Waves GTR
-IK Multimedia Amplitube (hier zijn meerdere uitvoeringen van)
-Alien Connections Revalver

In deze pakketten zit alles wat je nodig hebt en er zijn volgens mij wel demo's van te verkrijgen :)

Hier ben ik weer na mijn eerste ervaringen :-)

Heb mijn gitaarpartijen laten spelen met MusicLab RealStrat, en dan eerst getest met Amplitube. Dit bleek moeilijk of helemaal niet te werken met Magix software (heb bevestiging gekregen van de geweldige Magix helpdesk die reeds de dag daarop antwoorde met advies van hun programmeurs...). Nu laat ik het aflopen met de VST-plugin van NI Guitar Rig en dit werkt prima! Het eindresultaat voldoet ook aan mijn verwachtingen!!! I'm very happy :-)))

Thx for the advice fellas!

Dit mag afgesloten worden

Back