meerdere functies toewijzen aan controller

Arnevr

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb een Keystation Pro waar een ingebouwde controller op zit. Ik vraag me nu eigelijk af of het mogelijk is om aan alle faders en knobs meerdere functies toe te wijzen d.m.v. verschillende programma's. Dat wanneer je bijvoorbeeld programma 01 gebruikt je de faders kunt gebruiken om je mixer aan te sturen die in bv. logic zit. En dat wanneer je bijv. programma 02 gebruikt je de Reverb of je resonantie van je piano uit Akoustik Piano kan aanpassen.

Bestaat deze mogelijkheid, hoe zou dat dan heten?

Hoi,

Ja dat kan, sterker nog, daar is het ding waarschijnlijk ook grotendeels voor bedoeld. Ik ben niet bekend met Logic, maar veel van de hedendaagse muzieksoftware beschikt over een zgn. 'MIDI Learn' - functie. Je klikt een knoppie aan in Logic, je beweegt een knoppie op je controller en Logic koppelt deze aan elkaar.
Waar de MIDI Learn functie zit staat ongetwijfeld in de handleiding van de software.

Voor elk stuk software dat je met je controller wilt aansturen maak je een preset aan waar de verschillende koppelingen in worden vastgelegd.
Hoe je deze presets moet aanmaken en opslaan staat ongetwijfeld in de manual van je controller.

Ik zie op de site van M-Audio dat er software wordt bijgeleverd waarmee je presets kan maken en managen. Wellicht kan je ook eens zoeken naar factory presets voor de door jou gebruikte software, valt voor bv. Logic vast wel iets te vinden.

groet en succes!

Ja dat kan zeker, ook in Ableton Live zit zo'n midi learn dinges.
Maarreuhm, onthoudt de software niet de toewijzing van alle knopjes ipv de controller zelf?

Back