MicroKorg en Ableton LE

joeriSkate101

Nieuwkomer
Hallo,heb me net deze 2 aangeschaft,maar zit met een probleem:Ik wil de geluiden die in die Microkorg zitten gebruiken in Ableton.Dit moet toch mogelijk zijn.Momenteel een MIDIverbinding met usb-midi interface en ik kan geluiden van Ableton zelf wel activeren.Kan je dan ook geluiden van hardware via midi naar een softwaresequencer doorsturen?

Hallo,heb me net deze 2 aangeschaft,maar zit met een probleem:Ik wil de geluiden die in die Microkorg zitten gebruiken in Ableton.Dit moet toch mogelijk zijn.Momenteel een MIDIverbinding met usb-midi interface en ik kan geluiden van Ableton zelf wel activeren.Kan je dan ook geluiden van hardware via midi naar een softwaresequencer doorsturen?

Nee dat zal niet lukken. Je zult je even moeten verdiepen in de verschillen tussen midi en audio :geslaagd:

Ik dacht dat het daar op zou uitdraaien,dit wil dus zeggen via sampling,is omslachtig maar niet anders te doen.

Je kan met Ableton toch wel de Microkorg via MIDI triggeren? Probleem opgelost lijkt me...

Triggeren = aansturen. Wat SLB87 bedoelt is dat je de geluiden van de microkorg kunt aansturen via midi. Je hoeft het geluid niet in Ableton zélf te hebben. Tenzij je het geluid wilt bewerken (bijv met effecten).

Wat je hiervoor zult moeten doen is de audio uitgang van de korg aansluiten op de audio ingang van je audio interface. Als je deze niet hebt loont het zeer de moeite om er één aan te schaffen. (het kan natuurlijk ook via de "onboard" geluidskaart maar de kwaliteit daarvan is vaak wat minder en heeft ook geen ASIO drivers. Je kunt in dat geval wel ASIO4all installeren waardoor je in ieder geval geen vertraging krijgt.

Welke audio interface gebruik je nu?

Verdiep je ook goed in het verschil tussen audio en midi! (bijvoorbeeld hier).

Ik heb geen audiointerface,enkel de geluidskaart in de computer.Dan moet de audio uit vd Korg naar de microfoon in vd computer?Heb geen andere audio in aansluitingen.
Zal het zo proberen,als het vertraagt,asio installeren.
De kwaliteit hoeft niet perfect te zijn,als ik maar kan doen wat ik wil doen.
Misschien kan ik de volgende weken niet verder werken,dan horen jullie later wel hoe het loopt,er zulllen waarschijnlijk nog wel obstakels opduiken dan.

Ik zou het niet aansluiten op de mic ingang. De ingangs weerstand is te laag zodat je waarschijnlijk een overstuurd signaal krijgt. En de kans op latency is erg groot. Je kunt asio4all proberen te installeren om de latency te verminderen. Maar voor niet al te veel geld heb je al een prima audio interface met ASIO drivers....

Is er een bepaalde,eenvoudig (van bediening en prijs) die je kan aanraden?
Een of ander merk.
En dat is dan aan te sluiten op de usb poort?

Back