Vraag over Midi

ik ben even het spoor bijster, als je alleen een midi in hebt kun je toch vanaf dat toetsenbord inspelen zo je sequencer in of moet je dit met een ander toetsenbord bespelen (die gaat dan met zijn midi out naar deze in)

thx

:D Je klinkt inderdaad alsof je het spoor goed bijster bent.

Een toetsenbord met alleen een midi-in is niet heel waarschijnlijk (maar niet ondenkbaar). Als je een toetsenbord hebt met alleen een midi-out (wat dan waarschijnlijk een controller is) dan moet die op de midi-in van je sequencer.

Als je er nog steeds niet uitkomt, doe dan even wat gegevens van je apparatuur. Dat communiceert makkelijker.

Met Midi is het simpelweg zo logisch als het lijkt. Dat is het voordeel van jaren 80 computertechniek, daar zit een logica in die logisch is. :geslaagd:

:D Je klinkt inderdaad alsof je het spoor goed bijster bent.

Een toetsenbord met alleen een midi-in is niet heel waarschijnlijk (maar niet ondenkbaar). Als je een toetsenbord hebt met alleen een midi-out (wat dan waarschijnlijk een controller is) dan moet die op de midi-in van je sequencer.

Als je er nog steeds niet uitkomt, doe dan even wat gegevens van je apparatuur. Dat communiceert makkelijker.

Met Midi is het simpelweg zo logisch als het lijkt. Dat is het voordeel van jaren 80 computertechniek, daar zit een logica in die logisch is. :geslaagd:

ik zit te denken om midi in te bouwen in mijn CS80 maar dan heeft hij alleen midi in en thru. Vandaar dat ik het even zeker wil weten of ik straks gewoon vanaf de CS kan inspelen

ik denk zelf van wel, zou anders een beetje onhandig zijn. Heb nu even geen gelegenheid om dit zelf te testen vandaar mijn vraag :)

ik zit te denken om midi in te bouwen in mijn CS80 maar dan heeft hij alleen midi in en thru. Vandaar dat ik het even zeker wil weten of ik straks gewoon vanaf de CS kan inspelen

ik denk zelf van wel, zou anders een beetje onhandig zijn. Heb nu even geen gelegenheid om dit zelf te testen vandaar mijn vraag :)

Als hij midi en en thru heeft, dan kan je het toetsenbord niet voor midi gebruiken. De thru is alleen bedoeld om het signaal wat op de in binnenkomt door te voeren naar een andere synth.

Ben zelf bezig met inbouwen van midi (in en thru) op mijn Poly61, maar ook hier kan ik het toetsenbord alleen gebruiken om "realtime" te spelen.

Ik ken de midikit van de CS80 niet, maar het verbaast me van een midikit voor een synth van dat kaliber dat die geen midi uit heeft. Ik weet ook niet hoe de toetsen met de osc's communiceert, maar als dat door midi vervangen kan worden in de vorm van een midi-in, dan is het ook mogelijk hetzelfde signaal voor een midi-uit te gebruiken. Dat zorgt natuurlijk wel voor extra kosten (ook omdat je dan een local-off functie in moet bakken), en waarschijnlijk hebben de makers gekozen voor mensen die de synth alleen willen insturen, en niet uit.

Wat dit betreft kan je de moderator misschien beter vragen dit topic te verplaatsen naar 'zelfbouw, reparatie, gepruts en onderhoud', en de titel te veranderen in "vraag over midi-uit bij CS80". Daar zitten wat vaker mensen die die apparaten van binnen en buiten kennen.

Back