Ik zit met het volgende luxe probleem, ik kan m'n studio zo inrichten als ik wil, maar weet niet wat ik moet kopen. Wat ik al heb is het volgende:
PC C2D 6850 (wordt C2Q 9550)
Cubase 4
MOTU 828 MK3
Mackie HR824 MKII Monitoren
Mackie Universal Pro + extender DAW controllers (16CH)
Mackie Big Knob
SSL Duende PCIe
Dell 3007HC wfp (2560 * 1600) LCD
Lexicon MX200 Effect processor (VST External FX via RCA spdif)
M-AUDIO AXIOM25
Virus Desktop TI (in bestelling)
Overige software:
Tone2 Gladiator Synth
Tone2 WarmVerb
MUON Tau2
Vengeance A1 Trance set
RefX Vanguard
Nu wil ik mijn studio verder uitbreiden maar ik weet echt niet meer zeker of ik nu moet investeren in outboard gear of in Softsynths.
Wat ik in ieder geval graag wil:
1. Een goed 88 keys masterkeyboard
2. Makkelijk kunnen jammen zonder dat heel de PC moet worden opgestart
3. Een redelijke collectie "basisgeluiden" om arrangementen snel te kunnen invullen (maar ik heb bijv. al de Motif set via de Halion One)
4. Ik hoef na de virus niet meer VA
5. Ik heb genoeg Trance Type softsynths
Ik ben erg weg van de motif XS8, maar moet voor Cubase intergratie dan weer m'n MOTU opgeven (of kiezen voor stereo spdif)
Voor het budget van de XS8 koop je tevens een hele berg softsynths.
Maar dan wil ik nog steeds een masterkeybord kopen (bijv de nieuwe XK
Keuzes, keuzes eigenlijk wil ik wel outboard gear, maar dan met de intergratie van de Virus. Ik heb al genoeg VA, maar romplers zijn ook weer zo beperkt. Analoog is ook wel lekker, maar dan zit je weer met analoge inputs op de MOTU wat weer niet werkt qua delaycompensatie (zoals het digitaal wel werkt)
Stel je hebt 3.500 euro om bovenstaande config aan te vullen, wat zou jij doen?
PC C2D 6850 (wordt C2Q 9550)
Cubase 4
MOTU 828 MK3
Mackie HR824 MKII Monitoren
Mackie Universal Pro + extender DAW controllers (16CH)
Mackie Big Knob
SSL Duende PCIe
Dell 3007HC wfp (2560 * 1600) LCD
Lexicon MX200 Effect processor (VST External FX via RCA spdif)
M-AUDIO AXIOM25
Virus Desktop TI (in bestelling)
Overige software:
Tone2 Gladiator Synth
Tone2 WarmVerb
MUON Tau2
Vengeance A1 Trance set
RefX Vanguard
Nu wil ik mijn studio verder uitbreiden maar ik weet echt niet meer zeker of ik nu moet investeren in outboard gear of in Softsynths.
Wat ik in ieder geval graag wil:
1. Een goed 88 keys masterkeyboard
2. Makkelijk kunnen jammen zonder dat heel de PC moet worden opgestart
3. Een redelijke collectie "basisgeluiden" om arrangementen snel te kunnen invullen (maar ik heb bijv. al de Motif set via de Halion One)
4. Ik hoef na de virus niet meer VA
5. Ik heb genoeg Trance Type softsynths
Ik ben erg weg van de motif XS8, maar moet voor Cubase intergratie dan weer m'n MOTU opgeven (of kiezen voor stereo spdif)
Voor het budget van de XS8 koop je tevens een hele berg softsynths.
Maar dan wil ik nog steeds een masterkeybord kopen (bijv de nieuwe XK

Keuzes, keuzes eigenlijk wil ik wel outboard gear, maar dan met de intergratie van de Virus. Ik heb al genoeg VA, maar romplers zijn ook weer zo beperkt. Analoog is ook wel lekker, maar dan zit je weer met analoge inputs op de MOTU wat weer niet werkt qua delaycompensatie (zoals het digitaal wel werkt)
Stel je hebt 3.500 euro om bovenstaande config aan te vullen, wat zou jij doen?

en ik weet niet hoeveel multi fx.
Ik bedoel wees eerlijk, hoeveel effecten, kanalen en instrumenten heb je nu ECHT tegelijk nodig? Ik heb een 20 kanaals mengtafel staan waarvan ik 4 kanalen echt gebruik voor het maken/opnemen van muziek. De rest hangt hardware aan die ik nooit tegelijk gebruik. Ik wil al jaren een Tascam M3500. Maar dat is omdat ie er zo geil uitziet. Niet omdat ik m "nodig" heb