nieuwe studio (budget speelt geen rol)

Ik weet heel goed wat ik hebben wil, alleen mijn ideaal is (nog) niet te koop :D

- Ik wil een full size controller (71-88 keys) met een degelijke mapping implementatie ZONDER ASIO functie
- Ik wil geen additionele soundcards
- ik wil volledige controle via mdi
- ik wil iets analoogs en warms om lekker mee te prutsen.

Ik wilde aanvankelijk graag alles digitaal aangesloten hebben,maar dit is gewoon niet haalbaar, ten eerste omdat mijn MOTU interface maar 1 spdif heeft (hier hangt de MX200 na volle tevredenheid aan als ext. effect)
en de 2x ADAT ga je de oorlog ook niet mee winnen. Meerdere ASIO interfaces vind Steiney niet leuk en Cubase is en blijft voorlopig mijn platform. Dit gebruik ik al bijna 15 jaar en ik wil niet meer switchen.

De Blofeld is gewoon leuk voor de heb, een gimmick vind ik het echt niks dan schrijf ik 50 < 100 euro af en verkoop ik hem weer, maar een beetje pielen vind k altijd wel leuk.

resume:
DAW
Vista PC met Quadcore 9550 en 4GB
MOTU 828 mkIII
Cubase 4

Monitoring:
Mackie HR824 MK2
Mackie Big Knob

Controlllers:
Mackie Universal PRO + Extender
M-AUDIO AXIOM25
Nieuwe fullsize controller keyboard

VSTi:
Gladiator
Vanguard
Synth1
Superwave P8
misschien Sampler (Halion of Battery?)

VST FX/Dynamics:
Warmverb
Duende PCIe

Outboard:
Virus desktop TI
Blofeld
Analoge bak: (Moog Little Phatty Stage II, of Prophet08 desktop)

Natuurlijk heb ik ook met een hele hoop andere VSTi's lopen spelen, maar dat is op m'n experiment PC (dus demo's en "educatieve" versies vor evaluatie) hier ga ik dus geen muziek meemaken voordat ik besloten heb om tot aanschaf over te gaan.

Triton 88 met adat expansie?

Of toch maar die XS via analoge inputs aansluiten. ;)

Ik zit met het volgende luxe probleem, ik kan m'n studio zo inrichten als ik wil, maar weet niet wat ik moet kopen. Wat ik al heb is het volgende:

PC C2D 6850 (wordt C2Q 9550)
Cubase 4
MOTU 828 MK3
Mackie HR824 MKII Monitoren
Mackie Universal Pro + extender DAW controllers (16CH)
Mackie Big Knob
SSL Duende PCIe
Dell 3007HC wfp (2560 * 1600) LCD
Lexicon MX200 Effect processor (VST External FX via RCA spdif)
M-AUDIO AXIOM25
Virus Desktop TI (in bestelling)

Overige software:
Tone2 Gladiator Synth
Tone2 WarmVerb
MUON Tau2
Vengeance A1 Trance set
RefX Vanguard

Nu wil ik mijn studio verder uitbreiden maar ik weet echt niet meer zeker of ik nu moet investeren in outboard gear of in Softsynths.

Wat ik in ieder geval graag wil:
1. Een goed 88 keys masterkeyboard
2. Makkelijk kunnen jammen zonder dat heel de PC moet worden opgestart
3. Een redelijke collectie "basisgeluiden" om arrangementen snel te kunnen invullen (maar ik heb bijv. al de Motif set via de Halion One)
4. Ik hoef na de virus niet meer VA
5. Ik heb genoeg Trance Type softsynths

Ik ben erg weg van de motif XS8, maar moet voor Cubase intergratie dan weer m'n MOTU opgeven (of kiezen voor stereo spdif)

Voor het budget van de XS8 koop je tevens een hele berg softsynths.
Maar dan wil ik nog steeds een masterkeybord kopen (bijv de nieuwe XK8)

Keuzes, keuzes eigenlijk wil ik wel outboard gear, maar dan met de intergratie van de Virus. Ik heb al genoeg VA, maar romplers zijn ook weer zo beperkt. Analoog is ook wel lekker, maar dan zit je weer met analoge inputs op de MOTU wat weer niet werkt qua delaycompensatie (zoals het digitaal wel werkt)

Stel je hebt 3.500 euro om bovenstaande config aan te vullen, wat zou jij doen?
HI JE BEDOELD EEN KEYBOARD DAT DIRECT WERKT, IK HEB NOG EEN ENSONIC MET DISKETTES EN 3 MIDI POORTEN OOK EEN 21 POORT VOOR HD MAAR DE ZE werkt niet.
Ik heb een 500 tal diskettes met geluiden en samples

HI JE BEDOELD EEN KEYBOARD DAT DIRECT WERKT, IK HEB NOG EEN ENSONIC MET DISKETTES EN 3 MIDI POORTEN OOK EEN 21 POORT VOOR HD MAAR DE ZE werkt niet.
Ik heb een 500 tal diskettes met geluiden en samples

:stupid:stupid:stupid

Dikke shit man, ik zou het wel weten :D

Je hebt een redelijke set-up...maar ik zie niets analoogs...dat kan natuurlijk niet hè ? :D

Als je niet weet wat je wil kopen maar je toch geld hebt wat in je zak brand laat het gewoon op de bank staan totdat je wel weet wat je wil hebben. Het is even doorbijten, MAAR JE KUNT HET VAST WEL!

En denk ook na over je omgeving. Is je akoustiek OK. Zit je stoel lekker en is je buro makkelijk? Of wil je dat toch anders? Wil je toch die dure lavalamp scoren?

Goede opmerking vind ik. Maar ik heb (ook) dat probleem dat ik altijd wel iets vind om mijn studio uit te breiden als ik wat centen heb. Ookal zit ik qua poducen in de verste verte niet aan de helft van de capaciteit. Nog zo veel te verkennen en toch maar geneigd om kastjes bij aan te schaffen. Echt een verslaving.

Goede opmerking vind ik. Maar ik heb (ook) dat probleem dat ik altijd wel iets vind om mijn studio uit te breiden als ik wat centen heb. Echt een verslaving.

Dat herken ik wel ja, als ik geld heb verzin ik wel weer excuses om toch iets te kopen (mestal bruikbaar byzuway) een (de mijne iig) is nooit af (nieuwe mac, 5.1 dynaudio monitor setup, helion geluidskaart, mooie matrix polysynth, sp1200 en natuurlijk die lava lamp (goede tip fuse ;) ) . . .

Maar ben momenteel de boel aan het uitdunnen, en minimale setup werkt beter bij mij... te veel synths, te weinig tijd.

Maar als ik het financieel breed had ging er nix weg en kocht ik nog meer . . hellemaal nokkie vol.. GEIL

Tijd voor een AS meeting '"hallo ik ben Bep en ik ben verslaafd aan synthese"

dank je bep... moedig van je... bladiebla

TOPVIJF spaarrekeningen (zonder voorwaarden)
Geen wijzigingen sinds 01-08-2008
Vergelijking: effectieve rente per jaar
1 Anadolubank Alfa rek. 5,10%
2 CE Bank Top-Interest 5%
3 Akbank Internetrek. 4,80%
4 ATB Internetspaarrek. 4,75%
5 DHB S@ve Onlinerek. 4,75%

Hoe heet dat ook alweer? O ja, G.A.S. :D:D:D

Lastig is dat he. Heb je geld. Dat moet dus op he. Maakt niet uit wat als je maar iets kan kopen voor in de studio.
AAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nou ,ik heb het advies (niet) ter hand genomen en heb nu offertes uitstaan voor de volgende combi:

NOVATION REMOTE 61 SL
NATIVE INSTRUMENTS KOMPLETE 5 E "KOMPL. YOUR DAW"
NATIVE INSTRUMENTS KORE 2
WALDORF BLOFELD
K&M 18860 SPIDER PRO SILBER

Dit samen in combinatie met m'n Mackie Universal Pro + ext en de Virus TI, moeten me voldoende flexibiliteit bieden om te maken wat ik wil. Automap schijnt toch wel het beste te werken van alles, dus dan maar geen 88 keys.........

De Komplete your DAW bundle zijn 11 synths voor nog geen 700 euro (mits je een geldige DAW hebt) Samen met de KORE 2 dan meer als 10K patches tot m'n beschikking. Tweaken doen we met de Virus en Blofeld (wie heeft em niet?!? :gaap: ). En echt analoog schuiven we eerst maar eens door tot de kerst. Deze combi gaan we vrijdag bestellen zodat ik midden volgende week verder kan spelen:halleluja

Automap schijnt toch wel het beste te werken van alles, dus dan maar geen 88 keys.........

De Komplete your DAW bundle zijn 11 synths voor nog geen 700 euro (mits je een geldige DAW hebt) Samen met de KORE 2 dan meer als 10K patches tot m'n beschikking. Tweaken doen we met de Virus en Blofeld (wie heeft em niet?!? :gaap: ). En echt analoog schuiven we eerst maar eens door tot de kerst. Deze combi gaan we vrijdag bestellen zodat ik midden volgende week verder kan spelen:halleluja

Denk dat je zeker content gaat zijn met de combinatie van je novation en je shitload aan vette vst's + kore2. Trouwens, een tip: Automap je kore2 en steek je virus control der maar eens in. En dan met sound variations spelen via je novation. ZALIG! :)

Ik zeg maar zo Analoog heeft de toekomst

Ik weet niet of jullie het ook merken, maar ik merk weer een verschuiving op naar de oude apparaten van weleer. VST is uit
Juist de beperking geeft creativiteit. Plus dat het meeste oude spul altijd wel goed klinkt. Of je die parameterknop nou 5 mm naar rechts of links draait.

Uit eigen ervaring ben ik de sounds van vst's en VA's sneller zat dan de sounds van die oude analoge apparaten. Zo was ik ineens die sound van de virus C zat. Terwijl de eerste kennismaking met de sound mij deed kwijlen.

Hoeveel sounds gebruikt men nou gemiddeld in 1 nummer?

Ik zeg maar zo Analoog heeft de toekomst

Ik weet niet of jullie het ook merken, maar ik merk weer een verschuiving op naar de oude apparaten van weleer. VST is uit
Juist de beperking geeft creativiteit. Plus dat het meeste oude spul altijd wel goed klinkt. Of je die parameterknop nou 5 mm naar rechts of links draait.

Uit eigen ervaring ben ik de sounds van vst's en VA's sneller zat dan de sounds van die oude analoge apparaten. Zo was ik ineens die sound van de virus C zat. Terwijl de eerste kennismaking met de sound mij deed kwijlen.

Hoeveel sounds gebruikt men nou gemiddeld in 1 nummer?

Je haalt de woorden uit mijn mond :halleluja:

Je haalt de woorden uit mijn mond :halleluja:

Ik verwacht een stormloop wanneer de meeste synthforummers de leeftijd van 70 bereiken (ja wij moeten doorwerken tot ons 70ste=( )
Dan gaat iedereen weer verlangen naar zijn roots en waar het mee begon!! Dat is algemeen bekend dat het zo werkt bij die ouwetjes :dubbel:

Alleen zou zo'n Amiga dan nog te krijgen zijn?

Ik heb trouwens nu al spijt van de verkoop van mijn eerste keyboards casio PT20 en Yamaha VSS30

Dat wordt dan m'n kerstcadeautje een little phatty of voyager of een Prophet08 of zo.....

Voor mij is het nu eerst belangrijk om m'n sounds arsenaal Komplete (pun intended *D ) te krijgen. Virus en Blofled voor leads & hooks.

Wil ik naarna nog steeds de A zonder de V dan is een aanschaf snel gedaan. sound arsenaal en workflow is nu het meest belangrijk.

Back