nieuwe studio (budget speelt geen rol)

Zo, m'n aanwinsten zijn binnen, Je zou het niet zeggen, maar ik gebruik alleen maar Softsynths *D (op de Virus TI en Blofeld na dan...)

Dit is dus de setup tot zo ver:
Mackie Hr824 MKII
Mackie Big Knob
Mackie Control Universal Pro + Extender
Lexicon MX200
Solid State Logic Duende PCIe
Access Virus TI Desktop
Waldorf Blofeld
Native Instruments Kore2
Native Instruments Komplete 5
Steinberg Cubase 4
Tone2 Gladiator
Tone2 WarmVerb
MUON TAU2
M-Audio AXIOM25
Novation SL61 Remote (Automap)
MOTU 828mkIII
Dell 3007wpf HC 30"LCD (2560 * 1600)

Kamer gedaan met Auralex wedges (ben nog aan het sparen voor wat extra BassTraps)

Computer geupgrade naar ASUS P5Q Pro met Intel Q9550 + 4GB OCZ Reaper.

2e dualcore 6750 4GB backup PC met M-Audio 24/96
En alles werkt ook nog :halleluja

Kijk, dat ziet er nog eens strak uit :). :halleluja

Je zou het niet zeggen

Waarom zouden we dat niet zeggen, dat is toch wat we zien?:P

Maar heel mooie studio. Als je echt zo into softsynths bent zal er niet veel meer zijn dat je nog wilt, toch?

Gagarin

Nee, ik ben nu i.d.d. redelijk compleet aan de hardwarekant.
En mey Komplete 5 zo overstelpt met softsynths dat ik voorlopig nog niet uitgespeeld ben. *D

Mooie studio!

Wel onhandig je controller keyboards zo ver van het scherm als je softsynths gaat editten lijkt me.

Hoe bevalt de Kore2 trouwens?

De Kore2 mapped automatisch + hij laat alle parameters op z'n eigen scherm zien.
Kore2 laat je de meest vreemde dingen doen zoals bijv morphen tussen een FM8 en Massive patch... erg cool....

De SL61 is ook volledig automap en laat ook alle parameters op het scherm zien. Dat novation Automap gebeuren is echt FANTASTISCH, hij scan automatisch al je VSTi en FX en mapt automatisch alle parameters naar de diverse knoppen, tevens switched hij automatisch mee met de actieve plug. je kijkt dus echt amper nog naat het plugin scherm in Cubase, maar leest alles direct vanuit de controller af. zoals je ziet staat het bureau verder redelijk vol dus een echt alternatief heb ik ook niet.

Wat ik in ieder geval graag wil:
1. Een goed 88 keys masterkeyboard
2. Makkelijk kunnen jammen zonder dat heel de PC moet worden opgestart
3. Een redelijke collectie "basisgeluiden" om arrangementen snel te kunnen invullen (maar ik heb bijv. al de Motif set via de Halion One)
4. Ik hoef na de virus niet meer VA
5. Ik heb genoeg Trance Type softsynths

Over punt 2:
Jammen zonder PC betekent ook zonder softsynths!
Je hebt dan in ieder geval een hardware mixer nodig. Analoog of digitaal. En je monitorboxen moet je dan aan de mixer koppelen.
Bussen en master-out van je mixer sluit je aan op je interface, en vice versa de outputs van je interface op intputs van de mixer. Dan kun je zonder PC én met PC jammen.

Misschien heb je iets aan mijn verkoop spullies

Misschien heb je iets aan mijn verkoop spullies

Topicstarter.

Als eerste wil ik zeggen dat ik ook ''flink'' aan het indammen ben/was.
Wat software-matig kan doe ik software-matig. En wat heel belangrijk is (te denken aan: audio-interface,dsp,fx,converter,preamp,monitoring,mic) schaf ik ''hi-end'' aan.
Wel hou ik alles zo compact en overzichtelijk mogelijk (simpele 1 unit).

Ik heb nu ongeveer 70% intern (computer) zitten en de computer is wordt steeds belangrijker op het gebied van: sequencing,synths,rest progjes.

Onthoud; '' less is more'', dit lijkt steeds vaker op te gaan voor allerlei dingen (al dan niet muziek-gerelateerd).

Ik heb mogelijk nog zeer interessante dingen voor je te koop.

- Lynx AES16 PCI kaart; geluidskaart/converting 16 I/O's 24 bits/192 khz. Sublieme kwaliteit. Jitter/clock opties. Mac/Pc
- Lynx aroura 8 unit (audio-interface/conveter) Mac/Pc

Zal je ook even mailen (had ik dit niet al gedaan?)

Succes!

Over punt 2:
Jammen zonder PC betekent ook zonder softsynths!
Je hebt dan in ieder geval een hardware mixer nodig. Analoog of digitaal. En je monitorboxen moet je dan aan de mixer koppelen.
Bussen en master-out van je mixer sluit je aan op je interface, en vice versa de outputs van je interface op intputs van de mixer. Dan kun je zonder PC én met PC jammen.

Fout.
Er zijn genoeg audio interfaces die ook stand alone zonder PC als mixer werken. Zoals RME ff, Motu's en Mackie's. Dacht dat TS een Motu 828 had?

:peukie:

Back