mc202 roland

ch9527

Ouwe rot
onlangs een mc202 gekocht via dit forum met ingebouwde synhouse midi.

op het eerste gezicht leek alles goed te werken, maar ik ontdekte een probleem. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

Bij het intoetsen via midi van bv C0 en daarna C2 geeft ie een tunings probleem. de juiste toonhoogte wordt niet gehaald. Bij het opnieuw intoetsen van de C2 veranderd de toonhoogte naar de juiste. Het scheelt echt bijna een halve noot. een vreemde gewaarwording niet?

Heb jij een oplossing?

Ik moet die van mij ook eens aanpakken weer. Wie zijn de beste reparateurs van 202's op het forum? boem tjak?

boemtjsak is prima! Heiko kan je ook proberen. zit in leiderdorp. is een prima man voor reparaties, grondig en goed!
op zich is er niet echts iets mis met mijn apparaat aangezien hij prima werkt met het ingebouwde "toetsenbord". er gaat iets mis bij de midi-cv.
maar 't is heel vreemd.

de ms20 via midi (kenton) aangestuurd heeft dit probleem ook,
een oktaaf oger haalt ie net niet

uiteindelijk haalt ie het wel. maar dan pas bij een tweede keer de toets indrukken.

die staat op nul. maar al zou die open staan, dan moet ie toch na max 2s de toonhoogte halen.

Kan het zijn dat je glide via midi kan instellen? Heb je een manual voor die midi kit?

Maar dat kan het idd niet zijn volgens mij, maar ik heb daar geen verstand van.

Back