Zoek nieuwe Synth

Status
Please reply by conversation.
Yup maar komt af en toe 2e hands langs en is volgens velen nog altijd de beste VA ooit. Als hij je niet bevalt kan je hem gegarandeerd zonder verlies doorverkopen, vraag genoeg naar om voorgaande reden.

De Ion is pas net uit de handel, wel een leuke bak verder.

Okay maar weet iemand dan een Nord Modular of die ION te koop Ik heb natuurlijk al ff rondgekeken....:) Ik geniet al van de voorpret lol

Een Nord Modular zou ik niet doen, te weinig polyfonie en echt een synth voor gevorderden.

Die Nord Modular is wel iet wat anders, als ik erover lees
Het is geen standaard apparaat ..moet ik weer eerst 2 maanden lezen om geluid hier uit te krijgen ..of is het vrij toegankelijk
Ik wil gewoon muziek maken ...weet je

voordelen ASB: dikke VA sound (niet analoog dik maar wel ok),vintage sound, en alle knoppen een functie!

Ion is ook wel interessant idd, veel optie's slechts 8 stemmen dacht ik.
Niet super dik, wel goede klank.

VX600 van akai is mss ook wel interessant alleen een bitch om te proggen denk ik.
wel analoog 2osc en 6 stemmen.

Virus is veelzijdig, wel menu diggen.

Blofeld, dikke sounds wel, wavetable's osc's vrij veel polyfonie dacht ik, veeel opties lekker groot scherm om te diggen in de menu's.

Allemaal erg bedankt ik ben er uit... Heb net een add voor die Alesis Ion gezet is denk voor zover ik dat kan zien wat ik zoek ook prijs technisch en moeilijkheids graad Nogmaals THX Peace

Die Nord Modular is wel iet wat anders, als ik erover lees
Het is geen standaard apparaat ..moet ik weer eerst 2 maanden lezen om geluid hier uit te krijgen ..of is het vrij toegankelijk
Ik wil gewoon muziek maken ...weet je

Er zijn veel patches te downloaden voor de nord modular en hij is lang niet zo moeilijk als hij lijkt. Als je het apparaat langer hebt maak je vanzelf ingewikkelder patches zonder al te veel problemen. Bij een 'traditionele' synth is het ongeveer hetzelfde. Hoe langer je hem hebt hoe beter je hem kent en hoe meer je er uit haalt wat er in zit.

't Is met een NM niet een kwestie van lezen maar gewoon modules aan elkaar koppelen en je hoort meteen wat het doet!

De meeste VA's zijn 2 of 3 oscillators met de standaard golfvormen, de zelfde ouwe 12, 18, 24 dB highpass, lowpass en bandpass filters en een interne fx processor die net even té plastic klinkt om geloofwaardig over te komen.

Denk bij een nord modular aan een filterbank bijvoorbeeld, die je kan morphen (klinkt moeilijker dan het is) formant filters (stemklanken) en bijvoorbeeld de mogelijkheid je geluid de synth uit te sturen, door een effect te halen en de output van het effect weer de synth in te sturen voor verdere processing.
De mogelijkheden zijn legio, de nord modular (en ook de G2 natuurlijk) zijn wat mij betreft de meest innovatieve synths van de laatste jaren!

-C-

Ik denk dat die alesis erg moeilijk gaat worden.. is geloof ik vrij hot Dus jij die Nord Lead kan een goede volgende optie zijn de rest van je verhaal is voor mij niet zoveel zeggend... het "Jargon" haha tja Ik ben hands on.. if you know what I mean Als ik besluit om die NL te chken moet je niet verbaasd als ik je PM end ga lastig vallen *D

Sorry zie geen edit mogelijkheden ...ik hoop dat je mn vorige post snapte IIG is je verhaal na nog een x te hebben gelezen wel te begrijpen THX ga dus ook even kijken naar dei NL hoop wel dat ie in mn budget valt verkoop mijn Trinity welke ook als klavier diende .Dus met die NL heb ik geloof ik geen klavier

Probeer anders eens de PLUGIATOR.
Je hebt dan meteen een hele boel ineen en het zit flink binnen je budget, sterker nog: je kunt er een mooie controller bij kopen.
Minimoog, Prophet, Hammond, weet ik het, zit er allemaal in!:walker:

Zo die Plugiator is wel gruwelijk :) > zou ook niet verkerd zijn ,hoop sounds Heb geen ervaring met desktop of hoe dat ook heet maar Staat ook op de shortlist word incl.een klavier, wel een beetje buiten mijn budget geloof ik .
Is hij echt zo dope?...

C738 dus welke denk jij dat een beter keuze is dan ,die lead of die modular ,ik dacht dat jij het over die Lead had ,toch?

Ik had het over de nord modular. Wil je geluiden bouwen die je niet uit de 'traditionele' synths krijgt zou ik voor de nord modular gaan. Wil je de meer standaard geluiden dan kun je voor een nordlead of een virus of weet ik wat gaan.

-C-

de G2 heb ik ook gehad, die is een stuk uitgebreider en wat duurder.
Een G2 keys zal iets meer dan 1000 euro kosten denk ik. Je hebt ook een rackversie, maar dat is 1 unit 19" module met een aan/uit knop en meer niet.
Volgens mij is hij niet als vst te gebruiken binnen cubase oid.

-C-

Status
Please reply by conversation.
Back