Hoe best MBase01 aansturen?

Kozmik

Stamgast
hoi,

ik ben aan het overwegen om een Jomox MBase aan te schaffen, maar omdat ik nog een relatieve beginneling ben zou ik graag wat suggesties hebben van wat deskundige SF'ers; Ik vroeg me namelijk af met wat ik deze module het best kan aansturen?
De muziek die ik maak valt te omschrijven als Acid tot Acidcore en wil de MBase01 live gebruiken.
ik beschik verder over een roland MC307, Korg ER1 mkII en werk ook met ableton live (tot nu toe alleen om Audiorealism Bassline2 te gebruiken). voor deze laatste moet ik nog een midi-keyboard kopen één dezer dagen, maar daar wacht ik liever mee tot ik hier wat antwoorden op heb gekregen:)

ik zou dus graag willen weten of de MBase ofwel valt te besturen door door een van de pieces of hardware die al in mijn bezit zijn, of dat het in mijn situatie beter zou zijn om dat met het midi-keyboard te gaan doen die ook voor abl2 gebruikt gaat worden?

Alvast bedankt voor jullie behulpzame reactie's:halleluja

Inderdaad ... of misschien zelfs via de MC307. Gewoon een van de kanalen op een van je groefdoosjes muten en als midikanaal uitsturen, MBase er aan en knallen!

Of je koopt een 2e hands Jomox XBase09 heb je meer aan. Dan heb je de bassdrum van de MBase, een sequencer, een snare en een hihat.

Nee die van mij is niet te koop :)

De MBase heeft geen gecompressde enveloppe.
Dat is een groot minpunt als je tr-909 kickjes zoekt!
Externe compressor drukt de klik ook weg dus is nutteloos.
Mijn advies : koop die nieuwe Jomox 888 voor 999,-
De Pitch-Enveloppe Decay kun je dan ook instellen,
wat bij de MBase01 onmogelijk is!
Even doorsparen dus!
Ook al zijn de clap en alles verrot in de 888,
tog zou ik hem kopen omdat er nix beters te krijgen is!
Tip : Je kan ook de clap en de andere samples niet gebruiken.

Elk apparaat waar je een ander mee aan kan sturen is te gebruiken (check de specs) ik zou eerder voor een xbase09 gaan (tweede hands) of de rack versie.
tja die 888 tip is natuurlijk wel ff 3 a 4 keer zo duur.

maar de mbase is prima als percé die basedrum wilt, hihats en andere elende kan je ook uit je andere apparaten halen . .

Waarom stuur je niet alles aan vanuit ableton live? easy peasy..

graag gedaan en veel plezier met die te gekke BD :D

Laatst gewijzigd:
Back