Connectie maken met mc303 naar cubase

Excuus dat ik ff stil was.
Pc was gecrashed... gelukkig alle data kunnen behouden;)

Ik ga van de week hier mee verder.. ff nog die audiokabels aanschaffen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Groet,
Freek

Ik heb eindelijk de rest weer draaiende... behalve mijn mc303tje:(

helaas mocht bovenstaand ook niet werken.

Ik heb een overizchtje gemaakt die ik bijgevoegd zodat jullie kunnen zien hoe 't is aangesloten..

Groet,

Attachments

• overzicht.JPG
    overzicht.JPG
    22,5 KB · Bekeken: 66
krijg je wel een audio signaal als je gewoon op 1 van de topetsen van de 303 drukt?

heb jeje midi/usb goed aangesloten?

midi out op midi in en midi in op midi out? (ik zat de eerste keer nogal te kloten daarmee...)

als ik hem gewoon opstart via mijn line-in ingang wel...(maar die staat standaard op mute)
Als ik hem opstart via "opstarte met play mode knop ingedrukt" multitimbral mode geen gehoor (toetsen werken dan ook niet) en ook niet via mijn keyboard. en geen signaal in cubase.

midi usb is goed aangesloten... deze zie cubase wel. Maar geen signaal.

midi out op midi in en midi in op midi out?
Volgens mij staat dat gewoon goed..
hmm begin te twijfelen ik kan die vanavond eens proberen te wisselen...

Thx!

Volgens mij staat dat gewoon goed..
hmm begin te twijfelen ik kan die vanavond eens proberen te wisselen...

Thx!
Heb het idee dat je niet helemaal door hebt wat midi doet. Als je zegt: "volgens mij staat dat gewoon goed" dan begrijp je de opmerking van bash_fish niet helemaal. Het gaat er niet om dat "midi in naar midi out" goed staat ingesteld. Het gaat erom of je de midi aansluitingen goed hebt zitten.

Als ik ook in je tekening kijk dan heb je het over Midi LINKS en RECHTS ? Wat bedoel je daarmee? Midi heeft alleen IN of UIT.

Weet je zeker dat je doorhebt wat het verschil is tussen MIDI en Audio? (is namelijk wel essentieel! )

In multi-timbral mode (opstarten met play/mode knop) werken de draaiknoppen en de toetsen van de MC303 niet.. Je moet dus via het midi-signaal de MC303 bespelen (dus met Cubase en eventueel je keyboard).

Overigens zul je niks horen als je de line-in op 'mute' hebt staan: daar komt namelijk juist je audio (vanuit de MC303) vandaan.

Meesha:
Ja ik ken de verschillen.. de schets ff snel toen op kantoor gemaakt.. vandaar dat ik met links / rechts & in / out de mist in ging.
Ik ga ervanuit dat ik dat goed heb ingeplugt. controleer dat vanvond nog wel een keer.

Bazziman: multi-timbral mode: Ik weet dat je dan niets kan doen op de MC zelf. maar mijn keyboard geeft geen signaal naar cubase. Dan maakt de mute (bij de gewone volume weergaves) niets uit toch?
Mocht dat wel 't probleem zijn moet ik in cubase toch wel zien dat hij signaal geeft?

Groet!

Stap 1 is gezet!

Signalen + Geluiden komen nu over in cubase.

Thanks voor jullie allen!

Ik heb de midi kabels om gezet.

De midi in op de midi out
en de midi out op de midi in.

Ik vind die niet logisch klinken maar ik dacht... why don't give it a shot.

en plung... geluid...

loop nu wel tegen hetvolgende op:

Als er een nieuw pattern begint te spelen komt er alleen een zacht krakent geluid uit en als ik een stukje audio omzet naar mp3 blijft het helemaal stil.

Als ik tijdens het spelen van een pattern switch van geluid in cubase voor mijn groovebox speelt hij deze wel weer af. en vervolgens het volgende pattern niet meer...

Heb in cubase de instellingen bekeken maar word daar niet wijzer uit ivm dit probleem.....

Groet!

Wat is er niet logisch aan? Een midi-out van een apparaat wat zend (bijv. je keyboard) moet aangesloten worden op een midi-in aan de ontvangende kant.

Anders krijg je een kabel waar aan twee kanten wordt geluisterd of dat er aan twee kanten signalen in gestuurd worden. Bij communicatie heb je een zender en een ontvanger. Twee ontvangers of twee zenders gaat dus niet werken ;-)

Stap 1 is gezet!

Als er een nieuw pattern begint te spelen komt er alleen een zacht krakent geluid uit en als ik een stukje audio omzet naar mp3 blijft het helemaal stil.

Als ik tijdens het spelen van een pattern switch van geluid in cubase voor mijn groovebox speelt hij deze wel weer af. en vervolgens het volgende pattern niet meer...

Groet!

Ik begrijp niet wat je bedoelt?
"Als ik tijdens het spelen van een pattern switch van geluid in cubase voor mijn groovebox"
Wat doe je dan precies? Welk geluid switch je in cubase?

En hoe maak je je mp3?

Heb het idee dat je even bij het begin moet beginnen in Cubase. Heb je al eens rustig de manual vanaf het begin doorgenomen.

Cubase is vrij complex en vergt wel wat kennis omtrent audio en MIDI (onder andere). Als je al niet begrijpt dat een MIDI OUT naar een MIDI IN moet dan heb je nog een hoop te leren voordat je cubase gaat snappen.

Back