Transfo KORG MS-20

Disco3000

Nieuwkomer
Aaaiijttt

Ik heb mezelf een KORG MS-20 aangekocht, heb één gevonden in perfecte staat met zelfs nog de original case erbij ... Enig probleemke is dat hij vanuit Japan komt ... met als gevolg dat hij dus op 100V werkt en niet op 220V.
Ik heb hem binnen gedaan bij een maat van me en die zei dat het geen probleem was om een andere transfo te steken ... maar na het open doen van de KORG bleek dat er nergens op die transfo staat welk type het is en hij weet dus niet welke transfo hij er moet insteken om hem te laten werken op 220V ;-)

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen !

Thanks!

Cheers

Je zou te weten moeten komen wat de voedingsspanning de korg krijgt aangeboden na de trafo. Dit zal je waarschijnlijk in de servicemanual vinden die gegarandeerd wel op internet te vinden is. Voor die spanning kun je dan een passende trafo zoeken. Waarschijnlijk iets van 2 x 18V ofzo.

Ohja, vergeet niet ook naar het vermogen te kijken !!!

2x15V bij 1,4Amp dus 42VA moet wel genoeg zijn, lijkt me eigenlijk wel veel, kijk eens wat die MS opneemt uit het net?
Groter mag altijd, ga alleen niet te hoog kwa spanning, want dat moeten die regelaars dan gaan opstoken en dan zijn waarschijnelijk de koelplaatjes weer te klein.

Ben je dit zeker ? Dat ik mijn korg niet volledig naar de knoppen help ;-)

Toch bedankt!

1 Ampere zal echt wel genoeg zijn.

En let er ook op dat de MS gebruik maakt van +18 volt in het noise circuit.
MS-20 PSU.JPG

succes,
Maarten

Ben je dit zeker ? Dat ik mijn korg niet volledig naar de knoppen help ;-)

Je Korg kan alleen maar naar de knoppen als je de spanning van de trafo veel te hoog kiest. bv 2 x 25V. Of de trafo verkeerd aansluit (= 230V op Korg = Korg dood).
Als ik in circuit diagram (1) kijk zie ik linksboven dat uit de trafo 2 x 18V komt wat als input dient voor de +/-15V spanningsregelaar. Trafo is dus 2 x 18V. Als ik in de specs kijk zie ik power consumption = 10 watts. Dus een trafo van 10 watt volstaat.
Je kan voor de zekerheid iets zwaarder pakken.

Gewoon goed in de documentatie kijken!

Succes ermee !!!

Back