toetsen midi toewijsbaar?

Kozmik

Stamgast
ik sta op het punt om een bestelling te plaatsen bij thomann, maar ik ben er nog niet over uit welke midi controller ik het best zou kopen:
optie 1 is een behringer bcr2000
optie 2 is een emu xboard 25
de functie van de controller gaat het aansturen van abl2 en hooguit een effectje daarop zijn

ik zou dus willen weten of de toetsen van een midi-keyboard ook toe te wijzen vallen aan knopjes in een vsti (in mijn geval de knopjes van de sequencer van abl2)

ik weet dat ik het met de BCR2000 zeker kan, daar staan immers genoeg toewijsbare knopjes op, maar mocht het met de xboard ook lukken met de toetsen dan is dat wel de betere keus + spaart me een paar euro's uit

iemand hier ervaring mee?

OK...ff die emu xboard 25 bekeken...die kende ik niet.

Ik gebruik ABL...en via een toetsenbord kan je gewoon in je sequencer (Cubase, Logic, FL, Sonar, Live...etc) inspelen...en dit naar ABL2 sturen.

ABL2 heeft een midi-learn funktie...en je kan de knoppen in je GUI toewijzen aan die op je midi-controller keyboard. (dus Cutoff = knop 8, Resonance = knop 6, Envelope = knop 1...etc.)

Ik heb nog niet kunnen ontdekken in ABL hoe je via je keyboard de sequencer van ABL kan programmeren. Ik doe dit steeds via de GUI van ABL.

Heb geen ervaring met ABL2...ik heb 'm wel gekocht...maar hij werkt bij mij niet (er komt geen GUI tevoorschijn in Cubase SL3...er komt wel geluid uit).

Dat je d'r maar wat aan mag hebben.:biertje:

Ik geloof dat de Xboard zoiets wel kan ja, er zit in elk geval Latch mode op (dat een toets een schakelaar wordt ie. 1x drukken en hij blijf aan, nog een drukken is uit) en ik geloof dat je dat dus hoort te gebruiken om plugins aan te sturen.

Voor basnoten is het ook handig tho maargoed.

Back