mpc4000 vraag

cuba7000

Ouwe rot
vraag? kan je met de 4000 gekoppeld aan je computer via USB

samples slepen naar de 4000 en dat hij dan de samples automatisch naar pads toewijst,,

zoniet kan dat dan bv met de 5000 of 2500 ?

niet automatisch
je kan dus wel 1 voor 1 naar pads slepen
je kan ook met programmatje in 1 keer programs maken (maar dan niet zo 123 op de pads zegmaar, omdat de keyplaatsing toch anders is op de 4K)

S5K/S6K Drum6000 zo heette dat programmatje

je hebt dus dat programmatje waarmee je in 1 klik gewoon akps maakt
en die kun je dan slepen naar aksys
heel simpel
werkt met s5000 en mpc4000

als dat programmatje akp files maakt dan wel

nee dat doet het niet

is er niet zoiets voor de 2500 of 5000

dat je gelijk van je computer op je pads van de mpc kan slepen

met aksys kan je gewoon slepen naar pads
je kan zelfs 4 sounds op 1 pad zetten als je wilt (zones)
maar je kan dus niet in 1 keer 20 samples slepen naar je pads dat dat in 1 keer op 20 verschillende pads zit

alleen al voor de sequencer voor de 4k gaan
96 pads tot je beschikking
nee andere keuze mogelijk :biertje:

als je nog meer vragen hebt over de 4k
laat maar weten

Veel makkelijker dan met een MPC4k kan het niet hoor, tenzij je een progje hebt met kunstmatige intelligentie die automatisch de samples op de goede pad zet met alle juiste keuzes (stereobeeld, volume, filters, etc)...
Zelfs samples aan de pads toewijzen op de unit zelf is niet extreem veel werk.
De USB interface met de PC werkt goed en snel. Leuker kunnen we het niet maken, en veel makkelijker ook niet...

, uuh geef als vb battery van native instruments ,daar kan je gewoon een zooi samples selecteren vanaf je desktop en naar de virtuele pads slepen

hij laad ze automatisch in,,,had gehoopt dat zoiets ook bij de 4000 kon

@cuba
lees je wel wat we gepost hebben?

zorry voor de snappy reply
twas een beetje hektisch hiero
maargoe
zoals gepost kan je dus net als met battery samples naar je pads slepen met aksys (via usb dus) naar de mpc4000
werkt heel snel en effectief
ook kan je in 1 keer alle settings veranderen van alle pads.
werkt ook heel makkelijk (sneller nog dan bij battery dacht ik zelfs)

ok thanks ,ga,s rondneuzen naar een 4000

dan maar 1 voor 1 slepen,,maar vindt het ,al wel tof dat dat kan, heb geen zin om ze op de 4000 nog weer en x 1 voor 1 te selecteren

grouphome,, zag in gearlijst dat je ook een 60 hebt,,(ik ook),,, zit dus steeds te twijfelen om die wel of niet in te ruilen voor een 4000, wat is jouw mening daarover,

Klopt het als ik zeg dat AKsys freeware is of beland ik telkens op een foute website?

Gagarin

@cuba,
Niet inruilen
je gaat die sound wel missen.
Ik gebruik em meestal als module gewoon.
Gewoon omdat die zo anders klinkt.
Af en toe heb ik zon "oldskool" vibe en dan bouw ik een track met de 60 (alleen of met andere zooi erbij), zo doe ik het ook met de SP1200.

@Gagarin, AKsys is gewoon gratisch te downloaden vanaf de akai site (www.akaipro.com) gewoon kijken bij support.

Back