IDM TRack Explorers

geduld is een schone zaak hé ;)

in alle eerlijkheid heb ik geen geduld om dit soort (in mijn optiek!) oubollige idm nummers helemaal te beluisteren, sorry.

Ik kan niet veel meer vermelden dat wat je maakt wel lekker fris klinkt qua productie / mix/ breedte . . .

Thanks voor je reactie.

Vraagje van mijn kant wat wordt er onder hedendaagse IDM verstaan. Ik luister zelf naar AUtechre lijkt mij pure IDM buiten het feit dat ik ze super vet vind en dat ik naar al hun live sets ben geweest in nederland gaat het soms wel iets te ver in de cd's dan. Hun live sets zijn nog erg goed bij te houden naar mijn idee en probeer dan ook mijn tracks meer die richting in te sturen.

Bedankt voor je eerlijke meening.

Greetz

Metroid

Ik ga ook altijd naar AE, volgende keer ff een colaatje doe? :baco:
Ik ben juist meer een "fan" van hun nieuwere werk met als "favoriet" Confield maar die is ook alweer 7 jaar oud realiseer ik me nu.

Maar je bent lekker productief bezig en vind je mix en sound echt OK.

images

vooral doorgaan. (als je deze man nix zegt, houden zo :D )

Laatst gewijzigd:
Hoi Metroid,

Afgezien van het feit dat ik niet echt into IDM ben toch mijn reactie. Ik vind het wel leuk gedaan, de percussie mag in dit genre wat meer 'snappy' zijn, het klinkt wat te soft waardoor je de aandacht snel verliest zeg maar. Wel leuk dat je een bepaalde donkere sfeer neerzet waarin steeds de melodiën e.d. biljven veranderen.. Mooi afgemixt voor zover ik nu kan horen op m'n koptelefoon. :okdan:

Was handiger geweest als je de drie tracks in een post had gestopt, dus reageer ik hier maar voor alle drie. Ik kan me ook helemaal aansluiten bij het vooral doorgaan. Zoals ik al eerder opmerkte weet je in de tracks goed een soort van osidm gevoel na te bouwen. Ook al door anderen opgemerkt, maar ik denk dat je het nog iets meer een 'eenheid' moet maken (ook tussen de tracks onderling). Dat is met wat subtiele eq/filtering/compressie/fx's volgens mij relatief snel te bereiken. Het lukt aardig om een beetje spanning in de tracks te krijgen, maar het mag wat mij betreft nog wel ietsje meer (ae zijn daar echt de meesters in imho).

Thanks allemaal,

Elke keer als ik weer aan een track begin heb ik zoiets van nu ga ik een stevige techno track maken en aan het einde zijn het vaak dit soort creaties hahaha maar neemt niet weg dat ik zelf erg cool vind en nogmaals AE als grote inspiratie bronnen zie en vooral hun live werk.CONFIELD is erg goed overigens Gerrie79. Ik vind hun drum en percussie echt top. Geluiden zijn vaak erg abstract en wat erg goed is onherkenbaar :-)).
Ik zal zeker kijken of ik er wat meer PIT in kan krijgen en wellicht wat moeilijker. Ik begrijp dat het toch meer de begin IDM is die ik maak.
Als het te abstract wordt krijg ik klachten van vrienden en omgeving dat het nergens overgaat vandaar de vaak begrijpelijke beat die ik er in stop.

Wel leuk dat jullie zulke goede FEEDBACK geven heb ik erg veel aan met mijn verdere producties.

Greetz en zoals je zelf al aangaaf

VOORAL DOORGAAN ;-))

Metroid:biertje:

Als het te abstract wordt krijg ik klachten van vrienden en omgeving dat het nergens overgaat vandaar de vaak begrijpelijke beat die ik er in stop.

Metroid:biertje:

Dan maak je 2 versies, maar zou sowieso maken wat je zelf goed vind klinken :)

Maak gewoon wat jezelf te gek vind, mijn vrienden vinden mijn muziek ook nix en andere vrienden weer wel.. tja. Gewoon maken wat jezelf lekker vind en bedenk altijd of je wel iets kan meet het commentaar wat je zo al krijgt of anders leg het naast je neer. Het is niet de absolute waarheid!!
Jij moet er toch plezier in hebben, niets is erger dan dat je je eigen creativiteit niet de vrije loop kan laten gaan en dat je moeite moet doen om alles in een hokje te stoppen en zo de blits bij je vrienden te maken :dj:

Jullie hebben gelijk hoor. Vrienden vinden mijn tracks over het algemeen wel vet maar ik zal niet zosnel mijn sound aanpassen. Ik ben wel al een tijdje aan het oefenen om mijn tracks wat meer pit te geven en de laatste drie hebben dat ook zeer zeker vergeleken met mijn oudere werk.
Ik ben nu bezig met een nieuwe track de sound zal zeker metroid zijn maar ga wel wat doen met de door jullie gegeven feedback. Bassdrum dynamischer en toch wellicht een tikkie harder en abstracter er moet natuurlijk altijd plaats zijn voor vernieuwing. :-)))

Greetz en bedankt voor de leuke kennis wisseling. Zal de nieuwe track als hij klaar is op het synthforum plaatsen.

metroid

Back