SSL XLogic Alpha-Link MADI SX

MSDOS

Ouwe rot
Ben al een tijdje met onderzoek bezig maar vroeg me af of men hier op het forum enige ervaring met SSL converters heeft?

Zit zelf te denken om te gaan voor een Mac Pro met MADI Xtreme 64 + XLogic Alpha-Link MADI SX, Duende PCIe, Logic Studio en de Euphonix MC Control + MC Mix.

Dit lijkt mij de ideale DAW voor het opnemen en mixen met voornamelijk synth's.

Hoe zien jullie dit?

Leek mij ook een hele goeie setup.
Zat me al af te vragen wanneer iemand hier mee zou komen.

heb een jaartje of 2 geleden ook gekeken naar dat spul,leek mij ook erg mooi....las goede reacties van mensen die al er ook al mee werkten toen het nog Soundscape heette..

ondertussen hebben ze wel al alles gemoderniseerd,maar er gingen wel veel geruchten dat de converters en gebruikte software erg verouderd waren...

navraag bij verschillende winkels leverde bij een ieder grofweg hetzelfde verhaal op : weinig vraag naar die producten en ook geen garantie voor verbeteringen in de toekomst...plus slechte verhalen over compabiliteit met andere merken...

destijds was Soundscape nog maar net door SSL overgenomen,maar beloofde ze wel al nieuwe software (plug-ins vooral) door third parties...volgens mij is dat echter nog steeds niet het geval...

ook die Alpha Link bakken zouden nog verbeterd worden (bijv. de midi aansluiting,stond toen in de handleiding dat die nog geen functie had) maar zijn volgens mijn weten nog steeds hetzelfde...

maar goed,blijft een erg mooi systeem...

check anders ff op gearslutz.com daar vind je meer info dan hier op sf denk ik...

Ik zie ook alleen maar PC drivers dus ik weet niet eens of Mac ondersteund wordt.
Maar als het al ouder spul is dan vraag ik me toch af hoe de support op langere termijn gesteld is.

Je kan ze ook een mailtje sturen want behulpzaam zijn ze wel.

Een vriend heeft de Alphalink AX (3x adat) in combinatie met een RME hamerfall 9652 kaart en is er woestblij mee. De converters zijn van zeer goede kwaliteit en de interne routing is ook handig. Waar hij vooral blij mee is, is dat je met die bak ineens al je synths en fx tegelijk aan kunt sluiten en gewoon als 'plugin kunt opstarten in je project. Ook fx kun je als Send/Return instellen en benaderen in Cubase alsof het een plugin is.

Daarna is het een kwestie van één keer een template project aanmaken waarin je al je I/O instellingen goed hebt geregeld en je kunt alles met alles gebruiken.

De MADI bakken van SSL zijn meer ingericht op de zeer uitgebreide setups die OTB mixen. Stel dat iemand die een uitgebreide mixer heeft, dan geven de madi systemen je de mogelijkheid om al je kanelen te routen naar je DAW en terug. Perfect om ITB en OTB te combineren.
Voor de ITB-gebruikers vermoed ik dat je met 24 kanalen conversie in de AX al een heel eind komt.

In discussie op andere fora over de kwaliteit van de converter is er wat onenigheid. Tegenstanders zeggen dat de converters van Soundscape niet bepaald high-end waren, eerder onderin het consumers segment. De Alphanlink is in hun ogen een gepimpte Soundscape converter die niet in dezelfde league zit als Apogee, Lynx e.d. laat staan Weiss, Lavry en Prism.
Voorstanders wijzen die mening af en beweren dat Soundscape sowieso al goed was en dat sinds de samenwerking met SSL het audiopath verder is verbeterd.

Mijn idee is dat SSL een te goede naam heeft opgebouwd om die in de waagschaal te stellen met een inferieure converter. Ik denk dat dei converters prima zijn, vergelijkbaar of beter dan bv. RME. En qua prijs/kwaliteit verhouding zit je dan heel goed. Die vriend die hem heeft is pro (ikke niet) en als hij er enthousiast over is, ben ik geneigd om hem te geloven.

Ik denk dus dat het een aanrader is.

Een vriend heeft de Alphalink AX (3x adat) in combinatie met een RME hamerfall 9652 kaart en is er woestblij mee. De converters zijn van zeer goede kwaliteit en de interne routing is ook handig. Waar hij vooral blij mee is, is dat je met die bak ineens al je synths en fx tegelijk aan kunt sluiten en gewoon als 'plugin kunt opstarten in je project. Ook fx kun je als Send/Return instellen en benaderen in Cubase alsof het een plugin is.

Daarna is het een kwestie van één keer een template project aanmaken waarin je al je I/O instellingen goed hebt geregeld en je kunt alles met alles gebruiken.

Maar daarvoor heb je die Alphalink niet nodig,dat zit gewoon in Cubase 4 allemaal hoor ;)
Ik heb min of meer hetzelfde,maar dan met RME bakken...(die komen nog grotendeels bij jou vandaan :D..)

Maar goed,ik vind het ook een aanrader hoor...zou wel voorzichtig zijn met die SSL Madi Xtreme kaart....zou eerder gaan voor een RME,heeft een soortgelijke kaart en dan weet je tenminste dat het met het driver gedeelte goed zit...en ook met ondersteuning in de toekomst...

Sorry for my English!
I have the Alpha Link AX and I think they are brilliant converters.
I use them to mix on my D&R Orion and the sound is really excellent. For the money, NOTHING competes in my opinion.
And now for fun a google translation

Ik heb de Alpha Link AX en ik denk dat ze zijn briljante converters.
Ik gebruik ze te mengen op mijn D & R Orion en het geluid is echt uitstekend. Voor het geld, NIETS concurreert in mijn advies. :peukie:

And now for fun a google translation

Ik heb de Alpha Link AX en ik denk dat ze zijn briljante converters.
Ik gebruik ze te mengen op mijn D & R Orion en het geluid is echt uitstekend. Voor het geld, NIETS concurreert in mijn advies. :peukie:

Hi,do u kan send it to south-africa,its for my bother there,alslo my sister in Nigeria can do the job,she mix in studio,tell me cost and sind me Iban/bic plaaze asap so can arrange ur choise of shipping ,because hurry we need to mix african band?

Hi,do u kan send it to south-africa,its for my bother there,alslo my sister in Nigeria can do the job,she mix in studio,tell me cost and sind me Iban/bic plaaze asap so can arrange ur choise of shipping ,because hurry we need to mix african band?

Sure! I love helping people out with all my money and stuff. If the manager of your bank doesn't mind I can send some extra money?

Zeker! Ik hou het helpen van mensen met al mijn geld en spullen. Als de beheerder van uw bank niet vergeten Ik kan sturen wat extra geld?

Maar daarvoor heb je die Alphalink niet nodig,dat zit gewoon in Cubase 4 allemaal hoor ;)
Ik heb min of meer hetzelfde,maar dan met RME bakken...(die komen nog grotendeels bij jou vandaan :D..)

Maar goed,ik vind het ook een aanrader hoor...zou wel voorzichtig zijn met die SSL Madi Xtreme kaart....zou eerder gaan voor een RME,heeft een soortgelijke kaart en dan weet je tenminste dat het met het driver gedeelte goed zit...en ook met ondersteuning in de toekomst...

In principe bedoel ik ook hetzelfde. Die Alphalink AX werkt gewoon als 3 RME ADI8 Pro's. Maar dan in één bak. Daarnaast heb je nog allerlei interne routingmogelijkheden,die hem fliexibeler maken dan simpelweg drie 8-voudige ad/da converters.

'Hi,do u kan send it to south-africa,its for my bother there,alslo my sister in Nigeria can do the job,she mix in studio,tell me cost and sind me Iban/bic plaaze asap so can arrange ur choise of shipping ,because hurry we need to mix african band?'

WTF.......?

Dit klinkt als een nigeriaanse oplichtingsbrief maar dan nog slechter gespeld....:dubbel::dubbel:

Dank voor de reacties! Maar ik moet nog even geduld hebben, de MADI Xtreme card is pas eind oktober leverbaar.

dlmorley, kan je misschien vertellen hoe de Alpha Link converters klinken in vergelijking met Capybara converters van Kyma? Deze vind ik echt briljant en is voor mij de referentie qua klank!

Back