HOE KRIJG IK DIT EFFECT???

High-level

Nieuwkomer
Hallo allemaal, Ik ben pas nieuw hier ( :-) ) Ik Probeer al een hele lange tijd dit effect te krijgen, maar het lukt me echt niet. Kan iemand mij aub hiermee helpen???

PS: Weet iemand misschien ook hoe dit heet?

Alvast bedankt

Attachments

• FX-VOORBEELD.mp3
    347,4 KB · Bekeken: 96
Ja ik hoor het in veel house tracks. Het geluid begint zeg maar dof en langzaam wordt het steeds helder. Er is mij verteld dat het gewoon met 2 geluiden wordt gedaan maar dan vind ik een beetje ongeloofwaardig.

je weet wel dat ene effectje wat je zo halverwege hoort

Inderdaad, ik hoor een redelijke straightforward obbouw van het geluid: filter > pingpong delay.

Ligt aan de plugin...

Dit is eigenlijk geen effect (= iets wat je achteraf aan het geluid toevoegt, zoals galm, echo, enz.), maar een aanpassing van het geluid. 'Cut-off' verwijst naar het afkappen van bepaalde frequenties. Gebruik je voor je geluid een lowpass-filter met een lage cut-off frequency, dan wordt al het geluid boven die grens afgekapt. Vandaar dat het dof klinkt. Draai je dan je filter 'open' (zoals dat heet; hogere cut-off frequency dus), dan wordt het geluid steeds opener.

Zo goed als elke synth en filter geeft je controle over de cut-off frequency van je filter (vaak ook meerdere filters: lowpass, bandpass, highpass), dus zonder hem te kennen neem ik aan dat een plug-in die 'Volcano Filter' heet dit wel moet kunnen...

Laatst gewijzigd:
Zo'n beetje iedere (soft)synth kan cutoff/resonance gebruiken, zowel analoog, virtueel analoog of gewone 'romplers'. De ultieme echt analoge module op dit gebied zal waarschijnlijk de Sherman Filterbank zijn maar ik zou eerst maar eens beginnen om het principe door te krijgen met een leuke goedkope VST ofzo :)

EN JE HOEFT NIET TE SCHREEUWEN IN JE TOPICTITELS!!!!!!!! Als je normaal typt krijg je ook wel antwoord hoor :)

hoe je dat defect krijgt? Pak een hamer, sla dr op.. klaar! :okdan:

:P

EN JE HOEFT NIET TE SCHREEUWEN IN JE TOPICTITELS!!!!!!!! Als je normaal typt krijg je ook wel antwoord hoor :)

hoe staat het met de überkit, man?8~

nog geen md samples gekregen zeker? straks moet ik dat nog gaan doen :D

hoe staat het met de überkit, man?8~

nog geen md samples gekregen zeker? straks moet ik dat nog gaan doen :D

:D

Ja, waar blijven die MD samples? Er is al een uberkit he, hij is alleen nog niet uber GENOEG.

Oh en je kan reageren op de SF storing, er is een thread in het feedback forum :) Wat zeg ik, er zijn er TWEE!

Back