Aansturen (drum)synth middels Live

roan

Nieuwkomer
Al enige tijd poog ik mijn Korg Electribe(s) via Ableton Live aan te sturen, middels MIDI. Het werkt in principe goed, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is de draaiknoppen (pitch, decay, delay, etc) ook aan te sturen via de software op mijn PC.

Is er iemand die mij kan vertellen óf dit mogelijk is, en zo ja, hoe ik zoiets kan realiseren?

Ze zijn aangesloten als volgt:

Soundcard MIDI OUT -> Electribe MIDI IN

Nu doe trigger je hem gewoon via ableton om gelijk te lopen en de juiste sample op de juiste moment te spelen?

sysex mss?

Gagarin

kijk daarvoor mss beter eens op midipage.nl of zoek eens verder op dit geweldige forum, maar spijitg genoeg kan ableton niet overweg met sysex

Voor zover ik weet kan je verschillende parts triggeren door midisignaal uit te sturen naar de verschillende noten die je aan parts kan geven op je electribe. Dus part 1 is note C2, wanneer je dan in Live C2 uitstuurd, moet hij part 1 laten spelen.

Je knoppen kun je als ik heb goed heb niet via midi aansturen om ze niet elk een eigen CC-waarde hebben. Alle knopbewegingen die je uitstuurd, zijn ook 1 CC-waarde. Dus je electribe vanuit Live aanturen hij jij het wil, kan volgensmij niet.

Hier een overzicht van de control changes die je nodig hebt, volgens mij kan het wel gewoon*:
KLIK

Onder 'documents' kun je alle documentatie van alle Korg apparaten vinden: KLIK

* Hoewel, het lijkt erop dat je 3 control changes tegelijk moet doen ... misschien is dat wat teveel gevraagd voor een draaiknop.

Bedankt voor de tips. Electribes werken inderdaad met NRPN, al zegt het me (nog) vrij weinig. Ook de MIDI specificaties waar Napole0n mee kwam lijken handig, maar niet voor de poes.

Er zijn dus in de MIDI standaard meerdere standaarden aanwezig? Of heeft NRPN weer niks met MIDI te maken?

Ik zal morgen of vanavond mee bezig gaan. Faal- of slaag resultaat zal ik met jullie delen. 8o

Edit: Zijn er trouwens geen workarounds voor NRPN en Live?

Laatst gewijzigd:
Zelfde probleem

Zelfde probleem

Ik heb hetzelfde probleem, de knopjes van de ER-1 komen door als NRPN's, en Live kan deze niet verwerken.

Ik heb wel iets gevonden, maar het vergt wat werk, denk ik, en da's alles in real-time omzetten met Bome's Midi Translator naar CC's, en dat opnemen, en bij het afspelen weer laten omzetten naar NRPN's.

Maar het wordt wel effe zoeken, en documentatie doorbladeren.

Dave

Back