Juno-2 met kuren

Arthur

SpeakertortureR
Hallo,

Ik heb een Juno-2 staan maar heb er misschien wat te enthousiast op gepingeld. Sommige toetsen reageren slecht (alleen nog wel of niet, geven geen velocity info meer af ofzo) en sommige helemaal niet meer. ;{

Een ander probleem is de alpha dial. Deze reageert uiterst vreemd. Eigenlijk draait ie telkens nog maar één kant op (ik kan wel twee kanten op draaien maar de reactie is altijd hetzelfde). Pas als ik er een uur aan draai - en dit komt natuurlijk niet zo vaak voor - begint ie het weer goed te doen. Alsof je 'm warm moet draaien.. :P

Weet iemand of en zo ja, wat hieraan te doen is ? :confused:

hmmm klinkt aardig als een versleten .....alpha juno 2 :(

ik denk dat bij dit sort verschijneselen het laten repareren van de bak duurder is als een "nieuwe" 2ehandse kopen

Re: Juno-2 met kuren

Origineel geplaatst door Arthur
Een ander probleem is de alpha dial. Deze reageert uiterst vreemd. Eigenlijk draait ie telkens nog maar één kant op (ik kan wel twee kanten op draaien maar de reactie is altijd hetzelfde). Pas als ik er een uur aan draai - en dit komt natuurlijk niet zo vaak voor - begint ie het weer goed te doen. Alsof je 'm warm moet draaien.. :P

Klinkt zeer bekend, alleen heb ik nog nooit het geduld gehad om er een uur aan te gaan draaien. Ik ben wel benieuwd wat hieraan gedaan moet worden.

Hoe je het ook went of keert .... 9 van de 10 keer is schoonmaken de oplossing.

Gewoon open maken en poetsen of je leven er vanaf hangt !!~!!

ff een nieuw pometertje voor de alpha dial bestellen en vervangen en de toetsen oppoetsen
eigenlijk een zelfde probleem als de JX8p
het komt veel voor bij deze roland synths

Oke, bedankt voor de info.

Ik ga 'm dus poetsen, als dat niet helpt nieuwe potmeter en als dat niet helpt.. nieuwe synth ;{

;)

Oke, bedankt voor de info.

Ik ga 'm dus poetsen, als dat niet helpt nieuwe potmeter en als dat niet helpt.. nieuwe synth ;{

;)

Laat even weten of de schoonmaakbeurt geholpen heeft. :)

:Z

Zijn de 2 problemen op het zelfde moment ontstaan (de alpha-dial en de toetsen) ?
Indien dit zo is, zou ik denken dat er 1 of andere IC naar de knoppen aan het gaan is of misschien een voetje dat losgesprongen is of zo (?)
Als het 2 geïssoleerde problemen zouden zijn, zou ik eerder aanraden om alles eens schoon te maken...

Het is niet tegelijk ontstaan. En er zijn ook genoeg toetsen / knoppen die het wel nog doen.

Heb 'm nog niet schoongemaakt ivm tijdgebrek maar ga dit zsm doen.. hopelijk werkt het en is ie weer snel *D

Het is niet tegelijk ontstaan. En er zijn ook genoeg toetsen / knoppen die het wel nog doen.

Heb 'm nog niet schoongemaakt ivm tijdgebrek maar ga dit zsm doen.. hopelijk werkt het en is ie weer snel *D

Kijk misschien ook eens na of alle contactjes (solderingen, draadjes, whatever) van de alpha dial in orde zijn. Is er misschien een slecht contact?

Hee, bekende problemen. Ik heb een aantal jaren geleden hetzelfde gehad met mijn toetsenbord. Heb alle solderingen (ik geloof twee boven elke toets, maar dat weet ik niet zeker meer) opnieuw gesoldeerd (gewoon soldeerbout erop en een klein beetje verse tin erbij, punt veel schoonmaken) en alles werkte weer perfect.

Nu heb ik mijn alpha juno na vier jaar weer uit het stof gehaald, en heb dezelfde problemen met m'n alpha dail. Zal er binnenkort even naar kijken.

Groetjes.....

Back