controller -> automation in cubase 4

sten

Ouwe rot
Controllerdata van (bijvoorbeeld) een vsti kan in cubase realtime worden omgezet naar automationdata als je deze per muis bediend.

Waarom werkt dit niet als je een externe controller toewijst aan een vsti? Met generic remote kan het wel maar dat vind ik weer omslachtig.

jezelf gewoon aanleren met die track controls te werken, dan koppel je 8 externe controllers gewoon aan die parameters, en dan is alles automatiseerbaar van wat je op dat spoor er maar aangekoppeld hebt.

Dat is veel handiger in de praktijk.

Track controls? Dat is gelijk aan generic remote neem ik aan? Het nadeel van generic remotes is dat cubase verwacht dat je het opzet voor een fixed workspace.
Bovendien kost best veel tijd om je externe controllers te mappen, vervolgens kun je het weer opnieuw doen als je een nieuw project start.

Track controls? Dat is gelijk aan generic remote neem ik aan? Het nadeel van generic remotes is dat cubase verwacht dat je het opzet voor een fixed workspace.
Bovendien kost best veel tijd om je externe controllers te mappen, vervolgens kun je het weer opnieuw doen als je een nieuw project start.

lees de manual nou maar over dit onderwerp, gaat er vast een wereld voor je open ;)

dan nog maar even een reactie:

track controls is niet hetzelfe als generic remote. Als je dit niet uit de handleiding kunt halen moet je misschien maar een ander (lees: simpel) programma overwegen... En dat mappen van een controller hoef je echt maar 1x te doen. Het handige is dat je een setup per VST(i) of Cubase onderdeel (zoals de mixer) kunt maken. Vervolgens kun je via een speciaal popupje tussen alle setups wisselen. Als je dus met je remote de mixer wilt bedienen selecteer je de mixer setup, wil je vervolgens even aan wat knopjes van Kontakt draaien (ik noem maar wat) dan selecteer je de Kontakt setup en voila....nu is je remote verbonden met Kontakt ipv de mixer. Het is even doorbijten om alles goed op z'n plek te krijgen maar als je het eenmaal door hebt: fantastisch.

Back