acces virus b of clavia nord modular

donfifis

Synth liefhebber
oi oi oi

ik vraag mn eigen af wat zouden jullie kopen, een virus b of een nord modular
ik zelf heb een aantal dagen geleden een nord modular gekocht
en ik zat te denken wat jullie liever hadden

voor mij is het duidelijk
ik koos de modular, omdat ik het idee achter modular zo leuk vindt.
je kunt zelf heel je synth bouwen(als je eenmaal snapt hoe dat werkt)
plus der zijn 1000den gratis patches te downloaden
ik heb er al meer dan 6000 gedownload van allerlei sites opgedragen aan de nord modular
ik ben dan ook nog niet aan het maken van een eigen synth toe gekomen
de eerste dag de presets die erin zaten, en daarna gaan downloaden via links op sonicstate

echt lekker tweaken, de meest te gekke of gewoon totaal gekke geluiden krijg je eruit
heb nog maar mischien 100 patches van die patches gehad sinds gisteren en all meer dan 40 sounds gemaakt
dat is meer dan ik ooit op enige synth heb gedaan die ik heb gehad
en dat was een nachtje

lol

dus ik zou zeggen nord modular

maar wat zouden jullie kiezen, en waarom

lijkt me wel leuk om te horen hoe iedereen erover denkt

oi oi oi

donfifis

Hangt er vanaf wat je er mee wil doen. De Nord Modular is geweldig om je eigen synths op te bouwen en te tweaken, maar behoorlijk beperkt qua polyfonie en multitimbraliteit (is dat een woord?).

De Virus is een echt werkpaard met al zijn inputs en outputs en multimode waarbij je met gemak meerdere patches tegelijkertijd kan aansturen. In principe kun je met een Virus en een losse drumbak of sampler en een mixer ter plekke een complete track maken met alles erop en eraan.

Dus als ik nog weinig of geen synths had zou ik eerder kiezen voor een Virus omdat hij zo snel en breed inzetbaar is. Ik heb een Nord Modular G2 Engine en die is ook heel tof, maar wat mij betreft meer een gave synth voor erbij dan de 'hoeksteen' van de studio.

:kroon:

Ik heb allebei....

Virus kb...omdat het een super lekkere synth is om op te spelen, en voor mij te gekke sounds kan toveren,

Modular...om dezelfde redenen die jij noemt...en ze blijken elkaar heel mooi aan te vullen.

Mooie synths man!!!

Gefeliciteerd met je aanschaf.

ik heb alle G1's gehad, de beperkte polyphony is wel jammer als je de expansion niet hebt, maar beperkingen stimuleren juist je creativiteit merkte ik toen ik van een expanded keys naar en micro ging. Zoals het maken van een supersaw op een manier dat hij minstens 3 stemmig blijft.

Sta toevallig op het punt weer een micro te scoren vanwege de bijna oneindige mogelijkheden om zelf geluiden te maken. Dat blijft erg vet. Wordt m'n 6e micro geloof ik .....(vorige allemaal verkocht overigens, zit nu 2 jaar zonder nord modular systeem)

Vergelijking met de virus b is naar mijn mening moeilijk te doen, persoonlijk kies ik dan een expanded modular vanwege de betere klank, die strakker in de mix blijft, en de grotere vrijheid met overzicht van de editor. Nadeel is wel dat je vanwege de enorme mogelijkheden sneller gaat miereneukeren en je meer tijd kwijt bent aan geluiden aanpassen/zoeken dan presets knallen ;)
Dat is mijn ervaring tenminste. Virus B kan wel makkelijker agressiever klinken. Denk dat ze elkaar idd goed aanvullen.

lol

lol

cool

dus ze zijn gewoon te verschillend toepasbaar om goed te vergelijken
ikzelf zou nog wel een virus a willen ,om de zelfde reden els de nord modular .
de eerste moet het grittiest klinken
wat rauwer

lol

nu moet ik dus weer gaan denken of ik er niet toch een virus bij wil

lol

maar ik blijf blij met mn modular

en ik heb nog niet veel van de polyfony gemerkt
mischien duw ik niet zoveel keys tegelijk in
en lekker tweaken

oi oi oi

donfifis

roekoe roekoe

De virus lijkt mij een een erg mooie aanvulling op de nm!
Blofeld wellicht ook wel leuk om te overwegen maar is gelimiteerd
Qua outputs en geen inputs

Roeke roekoe, over.

oi oi oi

oi oi oi

oi oi oi gerrie

ik heb de blofeld geluisterd net nadat ik mn reaktor had geregistreerd en allerlei ensembles had geprobeerd, en ik was blij dat ik reaktor net had geregistreerd ,want de geluiden uit reaktor lijken op sommige gebieden veel verder te gaan dan de geluiden van de blofeld.
mischien geen goede vergelijking ,maar in ieder geval heb ik toen afgezien van een blofeld.

een virus (a) zou ik der nog wel bij willen , lijkt me wel leuk.
en dan van die crunck leads eruit proberen te halen.
lol
tja .ik kan er niks aan doen.
het zal de gabber in me wel zijn die die synths met die beats zo strak vindt,+ de leeftijd.
lol

in ieder geval komt een virus op mn verlanglijstje

oi oi oi

donfifis

ooo bijna vergeten

ooo bijna vergeten

wroekoe wroekoe

WHITE DUV PRODUCTIONS "till death do us part"

lol

wij duiven komen nog ergens

lol

oi oi oi

LOL...

Ja reactor is natuurlijk een machtige softsynth,ik heb er jaren mee gewerkt (tot voor kort) is zeer uitgebreid en klinkt erg goed.

duivenopsanmarco.jpg

een kleine erotische prent in den ochtend gloor moet kunnen dacht ik zo . . . :D

pee-es.. Ik zou ook heel graag een virus aan den tand willen voelen voor een keertje! dan weet ik wat ik wl of niet "mis"

@de duivenmelker: ADHD? :D

Virus is een hele leuke synth, al hoor ik vooral dat de B juist beter zou klinken dan de A. Maar misschien heeft juist het 'mindere' geluid van de A wel z'n eigen charme, ik heb ze nooit naast elkaar gehoord.

oi oi oi

ik vraag mn eigen af wat zouden jullie kopen, een virus b of een nord modular
Ik zou ook kiezen voor de Nord. Qua klank heb ik sowieso meer met Clavia dan met Access (vond de Virus B nogal een gebrek hebben aan eigen klankkarakter).
Daarnaast is de modulaire opzet van de Modular interessant. Het heeft er bij mij in geresulteerd dat ik een eurorack modular heb aangeschft. :)
Met name de Micro Modular is een relatief goedkope manier voor mensen om te kijken of modulaire synthese iets voor hun is.

nord <micro>modular

nord <micro>modular

oi oi oi sly dog

cool dat je na een nord modular nu een echte modular hebt aangeschaft.
ik ben het ermee eens dat de nord<micro>modular een goede start is om te kijken of je het leuk vindt.
ik zelf vindt modulair het leukste wat er is , de oneindige mogelijkheden,+ de nords userbase is zo groot dat er al zo veel patches zijn te downloaden.
als je ergens iets van gaat snappen in modular ,is het wel dat je kunt zien hoe andere hun patches bouwen ,goede inspiratie.
of gewoon tweaken met hun patches.

ooit hoop ik ook een leuke modular muurtje te hebben.
maar dat is nu nog te duur.

wat betreft de aanschaf van een nord<micro>modular , zou ik als ik 150 euro meer had voor de nord modular gaan inplaats van de micro.
de micro modular gaat voor zoon 250 euro <op markplaats van synthforum als wel de .nl>,en de nord modular gaat voor zoon 400 euro<heb verschillende voor die prijs gezien op de marktplaats van synthforum(als ik het geld had dan had ik nu een tweede gekocht, lol , er stond een keys voor 400 op de synthforum mp).
ik zelf heb ook 400 betaald, voor een rack versie.
ik vindt dat ook een mooie prijs ,hij is het dubbbel en dwars waard.
dus voor die 150 euro meer krijg je dezelfde engine als de micro ,maar dan 3 timbraal meer en 24 polyfonie meer ,en 14 knobs meer.
dat is dan waarom ik zou kiezen voor even door sparen als ik een nord modular wil kopen.

maar als het budget het niet toe laat en je will een hardware modular ,dan is de micro ook een leuke keuze.
kun je daarna altijd verkopen ,prijs lijkt vast te zitten ,en dan als nog een nord modular kopen.

en als je wil kijken of modular iets voor je is kun je ook nog eens de software downloaden van clavia nord.
is wel g2 maar je krijgt een idee van wat je kunt, maar dan zonder latency.
of download een demo van synthmaker of synthedit en kijk of je het leuk vindt.

de klanken van de bovengenoemde software alternatieven zijn natuurlijk niet te vergelijken met een nord modular.
maar het idee van modular is daar.

dus al bij al de modular is het zn 400 meer dan waard , nu maar hopen op een g3.
lol
dan worden de g2s goedkoper

dus eind conclusie: NORD MODULAR zeker de moeite waard

en wanneer ik eens met een virus (a) heb gespeeld kan ik ook zeggen hoe ik daarover denk

laters

oi oi oi

donfifis

Back