Ableton live met een Behringer BCF 2000 controller

dj alfa

Ingeburgerd
Hallo mensen,
Kan mij iemand helpen om de controller te laten werken met Ableton live.
Ik weet het niet meer ??;{ van alles geprobeerd?!
Alvast dank..........
Met reason werkt het apparaatje uitstekent!
mvr groet.

Live openen dan ,

Ctrl , dan midi aanklikken daar kun je je controller uitkiezen... bcr staat er geloof ik wel tussen ....

anders rechtermuisklik en dan je midi toewijzen aan je controller .

Dit staat echter allemaal heel duidelijk in de handleiding !!!

Succes

Maurice

Oke , zover was ik al , maar hoe wijs ik nu een functie toe? plus het feit dat de knopen wel midi-signaal geven en de faders niet?!
Alvast dank.........;{

thanx......:okdan:
Maar ik krijg de play -opname en stop knop niet toegewezen en de faders reageren niet???
Wat doe ik niet goed??=(

alvast bedankt.........

wil je de play en stop knop wel toewijzen, spatiebalk is toch ook vet :p?

de faders van je bcr werken wel in reason dus, heb je een andere controller om diens faders eens te proberen in ableton?

Gagarin

Nee ik heb geen andere controller, maar dit moet toch kunnen werken !!?
Of is het iets wat op de controller moet worden ingesteld???
wie kan me helpen.........=(
(usb aan gesloten)
alvast bedankt.

Je wilt volgens mij eigenlijk gewoon de BCF in Mackie HUI mode draaien.

In de manual of op de behringer website kun je vinden hoe je dit moet configureren. Als je dit eenmaal hebt gedaan zal de BCF voortaan altijd in deze mode opstarten.

COnfigureer je dan bij control surfaces in Ableton de BCF als Mackie HUI dan zal je fader toewijzing e.d. vanzelf gebeuren en kun je met de knoppen door de kanalen browsen (per 8 uiteraard). De knoppen rechtsonderin werken dan als transport (start/stop/fwd/rwd). Met de drukknoppen boven elk kanaal activeer je dat kanaal en de draaiknoppen zullen fungeren als bijvoorbeeld EQ.
Nadeel van deze modus is dat je dus statisch in deze layout zit en zelf geen aanpassingne meer kunt maken aan de toewijzing van de knoppen. Hij emuleert echt een mackie control surface.

Voor Mackie HUI emulation mode zie: Klik

De faders zullen dan ook automatisch aanpassen aan je scherm en dergelijke.

Dank je ...... heb het geprobeert het werkt wel.Maar idd je zit wel aan die modus vast .

Maar ik heb nu in de preferences de controlsurface BCF 2000 -input bcf 2000(01) - en de output bcf 2000 (01). Take over mode op none en verder de midi ports ingesteld toen een dump gemaakt en waarrempel HET werkte!!

Computer uit gezet.....maar na het aan doen kende ABLETON LIVE de controller niet meer. Nu staan in de pref/control surface de in en output de BCF 2000 (01) vaag afgedrukt?

Heeft er niemand een goede raad hoe ik deze controller goed en fijn aan het werk kan krijgen .........Er word toch veel meer mee gewerkt?:halleluja
Bedankt alvast

Back