[electro-achtig]

Begint lekker creapy, mjummie. Hoor ik daar de Poke in Your in Ear samlpes? Gaat wel lekker, lekker dreigend allemaal alleen het hooge geluidje bij +-2.01 staat te hard. Voor de rest passen die samples die tijdens de beat mee gaan niet lekker bij de rest, zit nog te veel laag in en ze voegen niks toe, komt meer over als goedkopen opvulling. De beat`s en z`n geluiden zijn lekker.

Zou zeggen, haal die samples weg en gooi er een dreigend melodietje in de vorm van een mooie pad en een paar andere leuk geluidjes die daar op mee gaan.

Beat heeft wel lekker veel energie. Vooral je snare (?) op tel 2 en 4 is lekker. Ik mis een bijpassende, vieze, pakkende lead. Die drie nootjes die er nu als lead overheen liggen vind ik niet echt inspirerend.

Op het eerste gehoor (laptop) zou ik het in "het vakje" Nu-Skool breaks plaatsen. 8bit bleepz aan het begin mogen van mij wel qua ritme wat spannender, misschien kan je ook wat doen met de "retrigger" van de 8bit bleepz. Luistert verder prima weg, mis alleen wel een kneiter van een break ofzoiets. Het kabbelt allemaal en juist dit soort beats (IMHO) vragen om een dikke energie-explosie.

Hier een linkje met muziek die je wellicht wel inspirerend vindt :)

http://lawgiverz.addictech.com/

Hey, bedankt voor de kritieken.

Opmerkingen over goedkope opvullingen en het ontbreken van een pakkende lead kan ik volledig onderschrijven. Het geheel is ook meer ontstaan als een probeerseltje/jam sessietje dan een afgeronde track.

Basis was een stapel sound effects (die piep en rommelgeluiden) die ik de toetsen van het keyboard had gemapt. Idem voor de blip/bloop/zap percussiegeluidjes.

Het vakje NuSkool Breaks was mij nog onbekend, maar het staat genoteerd als vakje waar ik wellicht toekomstige tracks onder kan scharen. ;)

In ieder geval bedankt voor het luisteren. Ik hoop dat ik binnenkort meer tijd heb om beter aan een track te sleutelen.

Klinkt lekker duister.

Back