Yamaha motif es en Midi controller

patturik

Stamgast
Hey allemaal,

Ik ben in het bezit van een Yamaha motif ES. Ik ben er blij mee, maar ik begin bij optredens de gewogen toetsen te missen. Vooral als ik jazz speel of zo. Daarom dacht ik... als ik nou een zo simpel mogelijk midi controller erbij koop met 88 gewogen toetsen, dan kan ik toch zowel op mijn motif als de midi controller spelen met de geluiden van motif ES? Tenminste dat had ik bedacht. Dan heb ik ook 2 klavieren om van te genieten.

Verder heb ik even zitten kijken. En lijkt mij dat je ook gewoon een "cheape" stage piano kan nemen met midi mogelijkheden, zoals de yamaha P80 of iets dergelijks. Heeft iemand misschien nog een suggestie (dus liefst zo licht mogelijk, goedkoop mogelijk, simpel mogelijk maar met gewogen aanslag) en is wat ik wil gewoon mogelijk? (ik lees namelijk bijna alleen maar over midi controllers, met modules of software synths, niet met workstations)

Ik hoor het graag!

Wat jij wil is mogelijk.
1) Koop een midi controller, en hang de midi out aan de midi in van de Motif
2) Motif midi kanaal 1, controller op 2
3) gebruik de multi mode om layers en splits te verdelen over verschillende midi kanalen.

Mare...andere tip. Ik heb zelf een S90ES en ik split deze vaak in verschillende sounds (performance mode). Dat werkt prima zolang je niet het hele klavier nodig hebt voor bv een piano. Dat bespaart je een tweede klavier en veel kilo's om mee te sleuren.

Back